Gå til innhold

Kompis skylder meg penger

Rockna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel jeg som er "vitne" i denne saken siden jeg var der da handelen foregikk :p

Jeg vil egentli bare nevne at en av grunnene til at han i alle fall burde få pengene sine, er fordi jeg vil tro at de komponentene er verdt mer enn 300,-

Hk - Asus k8n-e deluxe

Cpu - Amd Athlon 64 3200+ (med ny fanzy kjøler)

og 1gb ram.

Vet ikke hva dere mener, men jeg mener det er verdt mer enn 300,-

rockna betalte vel 300,- bare for kjøleren når han kjøpte den.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

datadeler er noe av det som faller mest i verdi :( har jo større verdifall enn om man kjøper nybil og selger den noen måneder senere jo :/

uansett, ta det rolig, vær tålmodig - hundrelapper er ikke verdt å miste en venn for, og det skjer hvis du maser for mye.

Lenke til kommentar

Lånte bort 2000 kr til en venn for ca 8 måneder siden. Maste litt i begynnelsen, men det hadde ingen virkning. Fortsatt ikke sett snurten av pengene og er med vedkommende hver helg. Orker bare ikke å ødelegge et vennskap pga noe slikt.

Dog har jeg lært at jeg skal aldri låne penger (i 100+ kroners klassen) til venner og bekjente, blir bare trøbbel.

Lenke til kommentar
Lånte bort 2000 kr til en venn for ca 8 måneder siden. Maste litt i begynnelsen, men det hadde ingen virkning. Fortsatt ikke sett snurten av pengene og er med vedkommende hver helg. Orker bare ikke å ødelegge et vennskap pga noe slikt.

Dog har jeg lært at jeg skal aldri låne penger (i 100+ kroners klassen) til venner og bekjente, blir bare trøbbel.

Ja for det hørtes jo virkelig ut som et vennskap som er verdt og bevare...

Lenke til kommentar

Uenig i at "det er vel ikke verdt å bli uvenner over så lite penger". Samma hvor mye penger det er, venner betaler tilbake. Altså, dette er ikke en venn selv om det kanskje er vanskelig å "face the truth". Han bryr seg tydeligvis ikke om å miste deg som venn. Dette er en prinsippsak.

Og vold løser absolutt ikke problemet mener nå jeg. Vold betyr at ikke er smart nok til å finne på andre måter å få tilbake pengene på. Vold er utrolig feigt =)

Lenke til kommentar

ein kompis av meg rotet bort nokon windows greier han lånte av meg til verdi av 900kr for 1-2 år sia. han ville ikkje erstatte det pga han meinte at det hadde blitt stjelt fra han (noke som ikkje egentlig er eit godt argument, heller ikkje mitt problem). så eg ga faen til slutt siden han faktisk er ein god venn, men det blir litt annleis med eit avtalt kjøp som det der da. Og når du først er blitt uvenn med han "kompissen" din kan du egentlig bare gjere alt du kan for å få pengene tilbake, og heller eventuelt bli venn med han seinare når fyren kanskje har innsett kor idiot han faktisk var. Du bør faktisk dra med foreldrene dine i dette.

Lenke til kommentar
Ble dette gjort skriftlig eller bare muntlig? Jeg ville ihvertfall anmeldt han. Vært i lignende situasjon før.

Anmelde pga. 150 kr? Det kommer han nok veldig langt med ...

200kr faktisk. er ikkje akkurat mykje penger men dette handler om rettferdighet :)

anmeldelse blir kanskje litt tullete ja.

Lenke til kommentar

Hva slags "vennskap" er det du er redd for å miste a? Du har tydeligvis et annet syn på venner enn det jeg har. Håper for din og hans del at han har en veldig god grunn for ikke å betale tilbake, noe jeg igjen ikke tror da du mest sannynslig ikke ville nevnt det her.

Lenke til kommentar

Stryk ham heller med hårene. Ta ham til side en dag (på skolen eller hvor du nå skulle møte ham), og si at du er lei for det du sa (å fornærme noen han var glad i var ikke et sjakktrekk). Forklar ham at det hadde vært fint om han kunne gjøre opp snart.

Skjer det fremdeles ingenting, eller han ikke forstår at du prøver å være grei, finn på noe ondt. Men unngå vold. =)

Lenke til kommentar

En mulighet er jo å ringe på hos han og snakke med foreldra hans (selv om du sier at dette kanskje ikke vil hjelpe). Fortell dem at sønnen dems har tatt komponetene dine (evt. at han ikke har betalt for dem), og at du gjerne vil ha dem tilbake. Du kan også håpe på at sønnen ikke er hjemme, slik at foreldrene hans kan vise deg hvor komponentene er/er installert. På den måten kan du bare skru dem ut og ta med deg hjem igjen. "Kameraten" din har ingen ting han skulle sagt nå, bortsett fra at han vil ha igjen 150 kr. Svar med samme mynt; de får du aldri igjen. I værstefall kan du bare gi dem tilbake til han (pengene), og selge komponentene til noen andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...