Gå til innhold

Kompis skylder meg penger

Rockna

Anbefalte innlegg

Hei.

Får en stund tilbake så kjøpte en kompis av meg et komplett hovedkort av meg med cpu og ram.

Jeg skulle ha 350kr for det, og han betalte 150kr når han kjøpte det og sa han skulle betale resten litt senere.

Så for en ukes tid siden sa jeg at jeg måtte han pengene innen søndag (var fredag da). Han hadde skylt meg disse pengene i en månde nå.

På denne fredagen sa han at jeg kunne få dem den 26. mars. Jeg ble litt fustret siden jeg måtte vente enda lengere enn han sa. Han sa jeg skulle få pengene om litt når han kjøpte HKet.

Jeg kalte han ting. Han begynte og kalle moren mine ting så jeg sa; Hvis moren din ikke hadde drokket opp alle pengene så kunne du kanskje betalt meg tilbake.

Han ble sur og sa at jeg aldri fikk pengene tilbake.

Var en annen kompis av meg tilstede når han kjøpte Hovedkortet.

Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre for og få tilbake pengene mine?

Vi er i aldern 15-16år

Mvh Tom

Endret av Rockna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakk med foreldrene hans, evt. også dine egne.

Skal snakke med moren min, men foreldrene hans blir sikkert ikke og bry seg=/

Ble dette gjort skriftlig eller bare muntlig? Jeg ville ihvertfall anmeldt han. Vært i lignende situasjon før.

Muntlig, For dette var jo bare en kompis handel. Og regnet med at jeg skulle få pengene.

Men har jo et vitne da

Lenke til kommentar
Ingen andre forslag?=/

Si at det er greit. Bli venner. Kjøp noe av han som du kan betale litt senere. Ikke betal, evt. si at pengene han skylder deg er betalingen.

Til neste gang: skrive en liten lapp på det? Vet det ikke er noe man kanskje gjør med kompiser (man tror det er kompiser jaffal), men kan være lurt som du ser. Om det ville hjulpet noe særlig tviler jeg på da men...

Lenke til kommentar
Siden han er sterkere en deg, kan du jo kanskje fearlocke han, + du har jo lolcoil, bare ta litt curse of exhaustion så går alt fint :)

Eller:

Snakk serriøst med han, hvis han da ikke hører, så kan han høre fra politiet :) (?)

Hehe.

Har snakket seriøst med han og han skriver bare; Care, du får dem ikkje. Ect ect

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...