Gå til innhold

Ta opp gitar

FredrikL92

Anbefalte innlegg

Tok en titt på Procom og fant denne her (Edirol UA-25), den hadde også MIDI-inngang, som kan være kjekt hvis jeg skulle finne på å kjøpe meg et keyboard i fremtiden.

Er denne noe å anbefale framfor UX1-en? Den kostet litt mer enn UX1, men litt mindre enn UX2, noe jeg er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den så jo enda bedre ut enn både UX-en og Edirolen, og til lavere pris! MIDI, instrument og mic, noen andre som har erfaringer med denne? :)

Med tanke på medfølgende programvare og spesifikasjoner, vil nok EMU'en være et klart valg hvis du tenker litt langsiktig. Eneste fordelen jeg kan se med UX1/2 er effektene til gitar, men ser jo at EMU'en er bundlet med Amplitube LE, så noe gitar effekter er dekket.

I tillegg følger jo Cubase LE med, noe som er et glimrende program, så ja, gå for EMU'en.

Lenke til kommentar

Norsk Musikk har et par lydkort liggende på Bvaresalget sitt. Fire inn og 8 ut- billig. Kjenner ikke merket, men med slik konfig er det kort beregnet på musikkproduksjon.

500 kroner for kort som koster over 2000 nytt er bra avslag. Det er PCI- kort, så de egner seg dårlig til bærbar. Verdt å kikke på, i det minste.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Nå endte jeg opp med et M-Audio MobilePreUSB, av diverse grunner. Det har ikke MIDI, men det går helt greit, da kan jeg heller skaffe meg et MIDI-keyboard med f.eks. USB. Dette M-Audio-kortet var også det eneste de hadde igjen i butikken til min prisklasse og jeg fikk kortet for 1100, pga det hadde vært brukt som demoprodukt før.

Men uansett, tusen takk for alle tips dere har gitt meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...