HaraldCL Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hei Har nettopp fått et OneCall abo som jeg tenkte jeg skulle teste, men får opp en melding jeg kan redigere hvor det står: "6F2A - Skift til side B (en" Hvis jeg trykker meg ut fra dette, får jeg beskjed om at sim kortet er inaktivt. Ja, det står i brevet til OneCall at kortet skal være aktivisert. Oppdat: har nå ingen tilgang til nett. Endret 12. mars 2008 av HaraldCL Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) HAHA, velkommen i klubben Gjorde akkurat det samme tidligere i dag, og fikk beskjed i displayet om at dekning ikke var tilgjengelig. Kunne likevel bruke mobilen i ca 1-2 timer til før jeg mistet kontakten med nettet, og nå får jeg ikke ringt eller sendt sms... Sikkert like greit, for jeg kunne tenke meg å fortelle onecall akkurat hva jeg mener om problemene jeg har hatt pga dem de siste ukene... Lurer og litt på hvordan den "meldigen" plutselig dukket opp i displayet Endret 12. mars 2008 av zlinky Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Bruker dere HTC-telefoner? Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg hadde ikke akkurat det samme problemet, men nesten - fikk "Ingen tilgang" når det nye sim-kortet sto i. For min del viste det seg at problemet var at jeg hadde skrudd av pinkode-sjekk ved oppstart på telefonen, av en eller annen grunn så dette ut til å være et krav? Aldri hørt om det før, og jeg hadde det av på det gamle simkortet. Uansett, når jeg skrudde det på igjen kom telefonen rett opp. Bare et tips i tilfelle noen andre har gjort det samme... Edit: på en SE Z600. Endret 12. mars 2008 av Eloquence Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 ikke det som er problemet her.. prøv å søke opp tilgjengelige nett, og velg den tilkoblingen som fortsatt går mot netcom, så burde det virke igjen (siden problemet er den elendige dekningen til NWN). Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 har NØYAKTIG samme problemet! noen som ahr funnet ut hva som skal gjøres? bruker en sony ericsson k750i Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Some jeg nevte i en annen tråd: "Dekningsutfall på mobilnettet 13.03.08 Det er tidvis dekningsutfall på NetComs mobilnett i flere større byer i Norge i dag. Vi forventer at denne situasjonen snart er utbedret. Med vennlig hilsen Reidun Stølen ~ Kundedirektør" hentet fra driftsmeldinger hos One Call Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde ikke akkurat det samme problemet, men nesten - fikk "Ingen tilgang" når det nye sim-kortet sto i. For min del viste det seg at problemet var at jeg hadde skrudd av pinkode-sjekk ved oppstart på telefonen, av en eller annen grunn så dette ut til å være et krav? Aldri hørt om det før, og jeg hadde det av på det gamle simkortet. Uansett, når jeg skrudde det på igjen kom telefonen rett opp. Bare et tips i tilfelle noen andre har gjort det samme... Edit: på en SE Z600. Jeg hadde også slått av pin koden, brukte kortet i 3-4 timer så forsvant dekningen. var sur i hele dag og skulle vente til i morgen tidlig kl 08.00 da onecall åpner, så skulle jeg ta ut all frustrasjon på den stakkaren som skulle være så uheldig å svare på min samtale. Men så fant jeg ditt innlegg her og da løste det seg. slo på pin koden og alt funket. UTROLIG! Men ny leverandør av Mobil tjenester ??? ja kanskje det! Lenke til kommentar
ksjon Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Jeg fikk akkurat samme melding i dag. Sony Erikcsson W850i. tlf ble liggende noen minutter mens jeg skrev denne posten og var borte igjen av seg selv når jeg tittet på den. Har også nylig fått simkort fra onecall og bruker pinkode. ps.. og jeg får fortsatt ikke mottatt mms Endret 22. mars 2008 av ksjon Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei. Ser at Onecall har en melding liggende ute på sine nettsider under Driftsmeldinger angående dekningsutfall og slike ting. sånn ca her: http://www.onecall.no/index.php?content=st...p;product=mobil Er hovedsaklig angående Sony Ericsson telefoner dette her, men har hørt at det også har fungert på andre merker og modeller, fungerte bra for meg med en annen telefon hvertfall. En del svar finnes også på spørsmål og svar siden der.. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Ny runde med Onecall og mislykkete aktiveringer i dag så nå er jeg uten telefon. De svarte på mail raskt rundt kl 10, men mobilen fungerer ikke enda når jeg skriver dette kl 15.38 EDIT: Sant skal sies så var problemet mitt at jeg har en operatørlåst N73 fra Telenor. Denne hadde jeg låst opp med en kode jeg fikk fra kundeservicen til Telenor en gang i tiden. Det som er problemet er at N73 har 2 låser som må fjernes for at den skal fungere med Network Norway simkort. Så der har vi det. Må bare vente på nytt simkort fra nå da siden de sendte et nytt et for sikkerhetsskyld.. Endret 27. mars 2008 av Gromit Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ny runde med Onecall og mislykkete aktiveringer i dag så nå er jeg uten telefon. De svarte på mail raskt rundt kl 10, men mobilen fungerer ikke enda når jeg skriver dette kl 15.38 EDIT: Sant skal sies så var problemet mitt at jeg har en operatørlåst N73 fra Telenor. Denne hadde jeg låst opp med en kode jeg fikk fra kundeservicen til Telenor en gang i tiden. Det som er problemet er at N73 har 2 låser som må fjernes for at den skal fungere med Network Norway simkort. Så der har vi det. Må bare vente på nytt simkort fra nå da siden de sendte et nytt et for sikkerhetsskyld.. Jøss, kanskje jeg også kan bruke N-95 `en min snart også ? - samme problem som deg- er det 2 låser ? Jeg venter på nytt kort fra dem jeg også - men har liten tro på at det vil virke - men gi lyd fra deg hvis du får det til å virke - det er tydelig kortfeil som lager disse problemene.... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jøss, kanskje jeg også kan bruke N-95 `en min snart også ? - samme problem som deg-er det 2 låser ? Jeg venter på nytt kort fra dem jeg også - men har liten tro på at det vil virke - men gi lyd fra deg hvis du får det til å virke - det er tydelig kortfeil som lager disse problemene.... Tast inn IMEI her og finn ut: http://telenormobil.no/kundeservice/operat...ratorlaskode.do EDIT: Da har jeg fått simkort og alt fungerer! Endret 28. mars 2008 av Gromit Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg har akkurat skifta til HTC Touch, fikk nytt simkort som tredde i kraft fredag forrige uke, dvs. 28. mars. Legger for øvrig merke til at det nå står Netcom under operatør, og ikke "one" som tidligere... Har skjedd 2-3 ganger at nettet har falt ut, men som regel har det vært nok å deaktivere telefonbiten og aktivere den igjen (slå pin). Er dette relatert til dekningsutfallet som xpi nevner? Holder til i byene i Oppland.. (Edit: flyttet om på tekst) Endret 1. april 2008 av Finholt Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Legger for øvrig merke til at det nå står Netcom under operatør, og ikke "one" som tidligere... Nei, HTC mobilen viser at du roamer på Netcom sitt nett. Ala som å være i utlandet. Lenke til kommentar
rbkfan Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har hatt akkurat samme problem, får ikke lasta ned mms osv. Dette fiksa alt for meg! Fikk lasta ned mms med engang når dette var lagt inn Håper det er til nytte for alle dere som har samme problem som meg Angi følgende innstillinger: Tilgangspunkt: OneCall MMS Proxyadresse: 89.254.65.20 ProxyPort: 80 ConnectionMode: 9201 LoginType: auto AuthType: pap APN: mms MMSC: http://mms.nwn.no Etter at du har lagt inn innstillingene, må du gå inn på Meldinger -> Innstillinger -> Multimediemelding og velge OneCall MMS som tilgangspunkt i bruk. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Herre! Ikke bare meg med dette problemet altså. Fikk nettopp meldingen "6F2A - Skift til side B (en". Tre minutter senere tikker denne inn: "6F29 - Skift til side A (en". Dette skjer vanligvis når mobilen mister dekning/forbindelsen til nett, går over til å bruke en annen mobilmast eller lignende. Må ofte restarte mobilen 3-4 ganger i løpet av en liten kjøretur for å være nogenlunde tilgjengelig. Akkurat nå står det "Kun nødanrop" i displayet på min K810i, men har full dekning iflg. "strekene". For min del begynte dette etter at Onecall sendte ut de nye sim-kortene for noen få måneder siden. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Synd å måtte dra en slik topic opp i fra de døde, men jeg mottok min nye Samsung I450 i går og får denne 62FA - skift til side B feilen. Er det kommer noe offisielt på hva som forårsaker det, eller må jeg kjefte opp One call for å få nytt simkort? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Fins det noe som fikser det her? Min har jo klikka helt me side b og a. huff Hater one cock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå