XDamage Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hvis du har gitt PS3'en statisk IP adresse, så kan du under firewall instillingene til routeren din, sette IP adressen i DMZ modus. Da vil PS3'en i praksis være utenfor routerens firewall, og du vil bli kvitt NAT Type 3 problemet. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Har sett så mange forslag til hvilke porte som skal være åpnet,noen som har de rette portene som skal være åpnet? Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg har også åpnet de samme portene som deg i tillegg til TCP 5223. Vet ikke hvor jeg har det fra at den porten skal åpnes men du kan jo prøve.. Er det BKK som er levernadøren din, siden du har den DNS adressen? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Jah...det er det Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Men har du sjekka denne siden? http://www.smartehjem.no/Bredband/teknisk.htm Isåfall bruker du kanskje feil adresser? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Vet ikke helt hva eg skal forandre på eg...... Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er absolutt ikke noen ekspert på dette her, men har styrt endel selv med å få NAT 2. Og på siden jeg linket til står det: DNS servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53. Og du skriver i førsteposten at du bruker 192.168.80.1. kanskje det er det som er galt? men alt dette skal jo egentlig ikke være nødvendig. Har du slått av brannmuren i routeren din? Er uPnp enabla? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Brukte de DNS serverene og har slått av firewallen i routeren,men fortsatt Nat3 Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv å slå på firewallen igjen, sett den statiske IP adressen til PS3'en din i DMZ modus (Står sikkert i manualen til routeren hvordan dette gjøres, hvis du er usikker.) Da slipper du å knote med åpning av div. porter etc. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Noen kunder ønsker å åpne porter i vår router. Denne routeren er sperret for endring jfr våre vilkår. Siden den er sperret for endring, har vi aktivert noe som kalles for DMZ i alle våre routere. DMZ er kort fortalt en spesiell IP adresse hvor alle porter er åpnet for. Bruker du denne IP adressen på din egen router, vil all trafikk inn til deg være helt åpen og du kan styre portåpninger selv på din egen router. Det er sikkert derfor du ikke får det til kan jeg tenke meg.. Men dette står et annet sted: 3. Du kan nå konfigurere innstillingene på din egen router. Bruk følgende informasjon på WAN siden av din router: Statisk IP Adresse IP adresse: 192.168.80.80 Subnett maske: 255.255.255.0 Default gateway: 192.168.80.1 Primary DNS Server: 62.97.193.3 Secondary DNS Server: 62.97.193.53 Bruker du en annen IP adresse på WAN siden, vil du ikke få tilgang til å åpne porter selv. IP adressen 192.168.80.80 er en adresse hvor alle porter er åpnet direkte mot. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Men ruteren min er ikke fra BKK eller noe... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv å slå på firewallen igjen, sett den statiske IP adressen til PS3'en din i DMZ modus (Står sikkert i manualen til routeren hvordan dette gjøres, hvis du er usikker.) Da slipper du å knote med åpning av div. porter etc. Så eg skal slå på DMZ på ruteren's nett side? Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv å slå på firewallen igjen, sett den statiske IP adressen til PS3'en din i DMZ modus (Står sikkert i manualen til routeren hvordan dette gjøres, hvis du er usikker.) Da slipper du å knote med åpning av div. porter etc. Så eg skal slå på DMZ på ruteren's nett side? Jupp, hvis du har laget en statisk IP adresse til PS3'en (dvs. at den har samme IP hele tiden), så kan du skrive inn den adressen et sted i router instillingene, for å sette den i DMZ modus. Det er vanligvis under firewall kategorien. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Uhm uhm....men hvordan vet eg vilken ip ps3'en har fått? Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hmm, da har du vel mest sannsynlig ikke gitt den statisk IP? Det er noe man må gjøre manuellt. Her er en guide. Guiden er for Windows XP, men det er samme prinsippet på PS3. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Skal eg ha med DHCP server nummeret også,eller bare DNS server? Edit:neh,får det ike til,blir bare rot nå.... Edit2:Fatter ikke hvordan eg skal lage static ip til PS3'en...gjore som nevnt ovenfor,men da fikk bare PC-en static ip.. Edit3:Fått til å lage static ip til ps3'en,men jammen meg har eg ikke Nat3 enda... Endret 13. mars 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 hva er modellnummeret på routeren din? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 WRT54GL 1v1 Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Da er det kanskje noe info her: http://www.portforward.com/english/routers...Type_3_to_2.htm Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Please enter the static ip you want to forward to: Hvilken skal eg skrive der da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå