Shibb Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hei, jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Skaffet ny pc og måtte installere Lydkortet mitt og adobe audition på nytt på denne Jeg har Lambda lexicon lydkort og ADK A-51 kondenser mikrofon til rundt 900 kr. Jeg kobler til lydkortet, og mikrofonen i mic 1 porten i lydkortet og åpner adobe audition, så kommer problemet FØrst sto det at jeg ikke hadde aktivert lydkortet, SÅ gikk feilmeldingen bort, men lyden jeg tok opp ble altfor lav. så tenkte jeg at jeg skulle prøve cubase, siden det er i en litt høyere klasse. Og alt gikk bra, helt til plutselig så recorda programmet inn på 2 "Linjer" der det egentlig bare skal være 1 eller det blir spilt inn på begge de linjene. og det ble bare recorda på den ene linja og all lyd kom bare ut av høyre høyttaler. jeg ga opp når dette skjedde og bestemte meg for å prøve på nytt idag. Jeg reinstallere alt av hardware og egentlig alt, og prøvde igjen med cubase, så fant jeg ut at jeg kunne trykke på to rundinger, som så ble til en,. og da ble lyden jeg tok opp " sentrert" til en linje istedenfor 2. Men fortsatt så er lyden ALTFOR lav ! jeg skrur opp mye på mic volum på lydkortet, mye på høytalerne og en del på monitor mix/ output level men fortsatt lav ! jeg skjønner ikke hva som er problemet, håper jeg har forklart godt nok og at noen kan hjelpe meg : ) Endret 12. mars 2008 av Shibb Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Trenger svar fort siden jeg skal spille inn en sang ganske snart Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg bruker å ta opp f.eks gitarspor i mono, også konverterer jeg til stereo etterpå, for å legge på effekter osv. Har du prøvd Normalize-funksjonen i Audition? Effects -> Amplitude and Compression -> Normalize (process) Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Volumkontroll i kontrollpanelet til lydkortet en plass?? Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 hvis noen vet hvor den er ? finner ikke Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Bruker du 48V phantom mating på mic'en - sikkert en knapp et eller annet sted (hvis det er innebygd preamp) Ta alltid opp i mono, da har du full kontroll med mixen senere. I stedet for å "konvertere" til stereo, kan du bruke 2 eller flere kopier av sporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå