JorgenSeverin Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Du trenger virkelig ikke å være redd for å stemme gitaren.. Strengene er jo laget slik at de skal tåle det (hvis du ikke stemmer opp en eller flere toner da). Hvis du stemmer i E, kommer dette ALDRI til å bli et problem! Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Tar jeg ikke feil er spenningen i gitarstrengene sånn cirka 50kg tilsammen, varierer vel litt med tykkelse og lengde på strengene. I et flygel kan strengene tilsammen gi en spenning på ca 20 tonn ^^ Lenke til kommentar
pattex Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det verste som har skjedd med meg er når strengen røk helt nede med stolen mens jeg dempet. fikk bare en liten rød strek på hånden. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ikke no å være redd får, det er en JÆVLIG liten sjangs for at det skjer Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har røket strenger flere ganger (senest på fredag) og har aldri blitt skadet på noen som helst måte Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Husker jeg pleide å være sinnsykt redd for dette, og når jeg da røk en streng ved stemming skvatt jeg som ett helvete. Det gikk jo bra da... tror man skal være ganske uheldig av å bli skikkelig skadet av dette. Hmm... har sjeldent røket strenger ved spilling. Har gjort det i en gitarbutikk men tror jeg aldri har gjort det på mine egne gitarer. Tror det bare er jeg som liker å skifte strenger før de ryker. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 var ikke det flaut å "ødelegge" utstyr som de skulle selge der? ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå