Kaffegriner Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg er redd for at når jeg vrir i knobene, at jeg skal vri for hardt og at strengen ryker og snapper rett i øyet mitt!! spesielt etter jeg har skiftet strenger. Har dette skedd før (med noen av dere evt? ikke i øyet men treffet dere så det gjør vondt?)? Hvor stor er sjansen for at det skal skje? edit: skrivefeil Endret 12. mars 2008 av Alkaline Trio-Kid Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Bruk vernebriller. Jeg kan jo ikke ha på meg vernebriller hver gang jeg skal stemme gitaren min og det er ikke bare øynene jeg er redd for... pulsåra, og halsen osv.. x( edit: skrivefeil Endret 12. mars 2008 av Alkaline Trio-Kid Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Når strengen ryker så ryker den ikke så ille.... Hvis den hadde gjort det hadde det fulgt med vernebriller og advarsel, og mesteparten av musikerne der ute ville død av blodtap eller blitt blinde. Så tror nok ikke du skal være redd, om den skulle ryke er det mest sannsynlig at den gjør det mens du spiller. Men nei, det er ikke farlig, om du får den i øyet skal du være veldig uheldig, og om du blir blind av det skal du være veldig, veldig uheldig, har det i det heletatt skjedd noen? Endret 12. mars 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
adde_spillegal Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har skjedd med meg et par ganger, men det er vel for det meste at knuten på kula i bånn på strengen ryker. Men du holder jo handa over strengene, så de kommer ikke til og gå til vitale deler på kroppen;) Du skvetter vel litt, og kanskje et lite sår på handa. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg har røket masse strenger, men aldri under stemming. Jeg har aldri fått skader av at det har snappet mot fingeren min eller andre deler heller. Du har ingenting å være redd for. Hadde strengene vært helsefarlig hadde det nok vært adskillig færre gitarister. En stemt gitar er verdt sjansen, uansett. En ustemt gitar er rosenkål. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Ok, da er det ikke noe å være redd for da Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har røket noen strenger, det har aldri skadet meg, og vil sannsynligvis aldri skade noen nevneverdig. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg røk en streng imens jeg spilte med tenna en gang, det var heldigvis ikke under konesrt, men backstage. Fikk et relativt stygt kutt i leppa, men det grodde ganske kjapt, altså. Men jeg skjønner åssen du har det, jeg lærte å spille på mammas gamle stålstrengsgitar, som hun hadde fått av faren sin. Hjemme tør vi ikke stemme den i mer enn D(en tone lavere enn vanlig), og gjett om jeg var pissredd da jeg så på gitarlæreren(spilte kurs, så måtte stemme dem likt med de andre) anstrenge seg skikkelig for å stemme den opp. Man så for seg strengene ryke og kutte ham i øyet any second! Skjedde aldri dog, skiftet strengene under kontrollerte forhold og begynte på el-gitarkurs. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Den ene gangen jeg røk strengen så var det ganske udramatisk. Røk ved kula. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Det værste som skjer er vel egentlig at man skvetter noe sinnsykt. Ihvertfall gjør jeg det. Endret 13. mars 2008 av hawaii2k Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Det værste som skjer er vel egentlig at man skvetter noe sinnsykt. Ihvertfall gjør jeg det. Faller du bakover da, er du kjørt om du treffer bordkanten Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Paranoid? Føler et snev av det. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Paranoid? Føler et snev av det. Jeg er ikke paranoid av meg, men er bare redd for å få en stålstreng i øyet.. Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Paranoid? Føler et snev av det. Jeg er ikke paranoid av meg, men er bare redd for å få en stålstreng i øyet.. Det er det man kaller å vere paranoid Strengene flyr ikkje rundt som fluer når de ryker. Du hører bare "SPJONG" og så har strengen røket. Edit: Leif Endret 13. mars 2008 av Gahl Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Haha. Du skal vri vri strengen gaanske langt forbi der den skal før den går til helvete. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg har aldri røket noen streng mens jeg har stemt et instrument, men jeg har røket flere mens jeg har spilt. Aldri tenkt tanken på at strenger kan ryke mens jeg spille, men jeg anser strengt tatt ikke det som noe farligere enn om de ryker mens jeg spiller. Har aldri skadet meg på en rykende streng, men en gang jeg var og så noen bekjente spille live, klarte bassisten å kutte seg ganske kraftig inni høyrehånden da strengen på bassen hans røk. Han fulførte dog konserten tilsynelatende uten problemer, så det kan ikke ha vært så ille (forøvrig gikk brannalarmen midt i den samme konserten, fordi noen hadde glemt å koble den ut før de skrudde på røykmaskinen). Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Heh, farlig? Nei det er ikke farlig. Men, husk, det er farlig å leve da du kan dø av det. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har spilt gitar i 18 år og det du er redd for har aldri skjedd meg. Det værste skjedde ganske nylig da hele stolen på min klassiske gitar løsnet og spratt av med det trykket som strenger kan skape. Stakkars samboeren min som lå alene hjemme i sofaen ved siden av gitaren da det skjedde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå