Gå til innhold

Ny bærbar pc

Anbefalte innlegg

hei, skal kjøpe en ny laptop snart så jeg tenkte å be om råd. skal bruke den til spilling, musikk, skolearbeid og surfing på nettet. først og fremst vil jeg ha en kraftig en, ellers bør den koste max. 16000.

har tenkt på denne:dell xps 1710

men siden jeg ikke skjønner en DRITT om prosessor, ram, skjermkort, hovedkort og alt det der, så er det litt vanskelig å skjønne hva som er bra og dårlig ; )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt fra multicom.no til ca kr 16.000,- (Se konfigurasjon nederst). Er strålende fornøyd. Selv om jeg ikke har testet 3dmark så presterer den godt med ms flightsimulator med fulle grafiske detaljer som valg. Jeg skal ha dette som en studie pc og vil kjøre endel tunge programmer og etter å analysert markedet for bærbare havnet jeg (enstemmig) på denne: Compal JFL92+ (ser at multicom sliter litt med nettsiden sin i dag..)

Det som knoter i starten er Vista men det løser seg. Er glad at jeg ikke valgte andre alternativer med mindre spesifikasjoner. Dette er en "bygge laptop" som Multicom setter sammen og de beregnet opp til 14 dagers leveringstid. Jeg fikk den i posten etter 4 dager! Imponerende. Jeg valgte 200GB 7200 rpm hd i stedet for 360GB 5400 rmp. Kommer til å bruke ekstern lagring av dilldall allievel.

Endret av Psyklus
Lenke til kommentar

Det er jo DX9-kort på den så du kan bruke Windows XP uten problemer. Det vil sikkert hjelpe på ytelsene. Ellers vet jeg jo ingen ting om hvilke specs du har. Dell er uansett dyre på oppgraderinger så det kan lønne seg å gjøre dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...