dadiadi Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 hei, skal kjøpe en ny laptop snart så jeg tenkte å be om råd. skal bruke den til spilling, musikk, skolearbeid og surfing på nettet. først og fremst vil jeg ha en kraftig en, ellers bør den koste max. 16000. har tenkt på denne:dell xps 1710 men siden jeg ikke skjønner en DRITT om prosessor, ram, skjermkort, hovedkort og alt det der, så er det litt vanskelig å skjønne hva som er bra og dårlig ; ) Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva er maks størrelse på skjerm? Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 1710 er ett bra valg. Men 1730 er ett bedre valg. dessverre koster denne 16 500ca. inkl frakt da. Men her kan du også bruke en kupongkode og få 10% rabatt. Lenke til kommentar
Psyklus Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Jeg har nettopp kjøpt fra multicom.no til ca kr 16.000,- (Se konfigurasjon nederst). Er strålende fornøyd. Selv om jeg ikke har testet 3dmark så presterer den godt med ms flightsimulator med fulle grafiske detaljer som valg. Jeg skal ha dette som en studie pc og vil kjøre endel tunge programmer og etter å analysert markedet for bærbare havnet jeg (enstemmig) på denne: Compal JFL92+ (ser at multicom sliter litt med nettsiden sin i dag..) Det som knoter i starten er Vista men det løser seg. Er glad at jeg ikke valgte andre alternativer med mindre spesifikasjoner. Dette er en "bygge laptop" som Multicom setter sammen og de beregnet opp til 14 dagers leveringstid. Jeg fikk den i posten etter 4 dager! Imponerende. Jeg valgte 200GB 7200 rpm hd i stedet for 360GB 5400 rmp. Kommer til å bruke ekstern lagring av dilldall allievel. Endret 13. mars 2008 av Psyklus Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 tror jeg tar den m1730 fra dell, men er det noe jeg kan gjøre for å få den raskere? Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 forresten, det blir m1710 istedenfor. det er pga. batterilevetiden. men er det noen som har tips om hvordan jeg kan gjøre den raskere? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er jo DX9-kort på den så du kan bruke Windows XP uten problemer. Det vil sikkert hjelpe på ytelsene. Ellers vet jeg jo ingen ting om hvilke specs du har. Dell er uansett dyre på oppgraderinger så det kan lønne seg å gjøre dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå