Gå til innhold

E6750, 68 grader stock?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc her med:

Asus P5N32-E og Intel C2D E6750 med boxed kjøler.

Når jeg bootet opp første gang reagerte jeg på at den lå på 45 grader i bios (Min Q6600 lå på maks 29).

Etter å ha installert windows kjører jeg nå OCCT og PC Probe, og temperaturen etter 20 min full load var hele 68 grader (stock), og vcore ligger på 1.46 volt?

Vcore er autojustert (som på mitt Formula Striker II, og den er fin), men 1.46 var da veldig høyt? Det forklarer vel hvorfor temp er så høy også kanskje?

Eller hva har dere å si til dette? Det er god ventilasjon i kabinettet!

Edit: Satte vcore til 1.26 manuelt, nå ligger den på 55 grader load, ca 40 idle. Det var ikke SÅ ille, men fortsatt litt høyt :S

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok vcore som gjør at temp-en e høy ja. jo mer strøm jo mer temp enkelt å greit. kunsten e å få cpu stabil med den mhz el ghz du vil ha på lavest mulig vcore og samt være dønn stabil

temperaturforholdene som du viser til e i utgangspunktet litt høy ja. en kompis av meg har samme cpu og med stock kjøler i nesten tett kabinett og den ligger på rundt 25 c idle. vet ikke hva vcore er på men han har ikke vært i bios og gjort noe

Lenke til kommentar

Eg trur det er noe galt med hovudkorte ditt eller temperatur målerene.

Ein Q6600 på 29 celcius maks? Det hørest jo heilt vilt ut, far sin Q6600 med Ultra-120 Vifte er på 40 celcius idle. Temperaturene dine på E6750 med så lav volt er merklig.

Kanskje du har tatt for lite Pasta på CPUen?

Min vannkjølte E6750 på 1.46 Volt er på:

post-121072-1205444346_thumb.jpg

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...