Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger en god og stabil trådløs ruter pluss nettverkskort

Anbefalte innlegg

Skal snart flytte, og i den sammenheng skal vi sette opp ett trådløst nettverk som dekker hele leiligheten godt.

Er en fireroms-blokkleilighet på litt over 80kvm og er betong i alle vegger, tak og gulv.

Er ute etter en ruter som takler uTorrent, og som holder seg dønn stabil lenge.

Online spilling er ikke akurat uvanlig, men hva er en ruter om den ikke takler det.

Optimale er jo at nettet er like stabilt og like trygt uansett hvor i leiligheten jeg befinner meg.

At den er dønn stabil er viktig, da kjerringa ikke kan noe om noe som i det hele tatt ligner.

Pris for både ruter og kort? Så mye det vil trenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt mer lesing fant jeg ut at jeg går for D-Link DIR-655.

Spørsmålet mitt da er som følger:

Skal bruke nettet både til PCer og til Xbox 360.

Og ettersom X360 sin trådløse adapter ikke støtter 802.11n lurer jeg på om jeg må kjøre "g" på alt av trådløst utstyr.

Noen som skjønte spørsmålet mitt?

Gidder jo nemlig ikke kjøpe kort til PC som støtter 802.11n om jeg ikke får brukt begge samtidig, da kjører jeg heller i "g".

Lenke til kommentar

Hvert apparat som er tilkoblet til din trådløse router, bestemmer selv hva den skal kobles til på, altså da b, g eller n.

Routeren takler alle disse samtidig inn. Så den som har g, bruker den, og den som har n bruker den.

Altså ingen problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har en 655 oppe på loftet og sitter i stua i motsatt ende av huset med PC-en og har "sterkt signal", bruker et slikt PCIe kort fra D-Link i PC-en (har ingen ledige PCI igjen på kortet når den ene som er der blir brukt til "TV-kort", men har 3 ledige PCIe 16(8).

Det trådløse kortet på hovedkortet mitt (M3A32-MVP DELUXE/WIFI) finner ikke nettet... her "nede", har ikke satt min 655 til og kun sende på "N-nettet", har en laptop i bruk mot ruteren og de hadde ikke N-nett for 3 år siden når den var "ny"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...