Gå til innhold

Hvilket kamera tar best actionbilder (prisklasse 15000,-)

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe nytt speilreflekskamera,men hvet ikke hvilket jeg skal velge.(Første gangs kjøper)

Kamera skal primert brukes til action fotografering.(Motorsport,Motocross og downhillsykkling)Derfor må kamera tåle litt røff behandling.Ustyret må passe i en medium foto bagg.

1.Prisklasse ca-15000,- komplett med objektiv(80-200 ?),batteri og minnekort

2.Enkelt å bruke (Jeg foretrekker full automatikk)

3.Solid konstruksjon bra støv og fukttetting.

4.Rask fokus+følgefokus + skarpe bilder i overskyet vær er viktig

5.Bilder i serie

Kom med forslag

MVH Carl

Endret av carlhh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Canon 40D Link med Sigma 50-150 Link

Kameraet tar 6 bilder i sekundet, og objektivet er veldig lyssterkt (trenger lite lys for å få skarpe bilder) og skarpt.

Holder 150mm til motorsport og motorcross ? Hvis ikke, så er kanskje Sigma 70-200mm f/2.8 et bedre valg ? Eller trenger man enda mer? 100-300m f/4?

Tom

Lenke til kommentar
Held ein knapp på Olympus E3. Robust nok er det i alle fall.

Nå er det jo en idé å prøve å svare på hva trådstarter spør om, altså kamera og objektiv, fortrinnsvis værtettet, til totalt 15.000. Skal du bruke 13.000 på hus, som E3 etter hva jeg vet koster, har du 2000 igjen, og ender opp med et objektiv som ikke er i nærheten av å yte huset rettferdighet.

Hva med et brukt Nikon D200 med f.eks. Sigma 70-200 f/2.8? Bør ikke være noe problem å få innenfor budsjettet, i alle fall.

Lenke til kommentar

En brukt D2X med Sigma 70-200mm f2.8 er kanskje innenfor ditt budsjett.

D2X har jeg sett både til 10 og 11k på bruktmarkedet.

Eller så kan jo en brukt D2H (ca 6 til 6k) med samme objektiv være

et like greit alternativ. Da har du noen tusen til overs også.

Lenke til kommentar
Ønsker å kjøpe nytt speilreflekskamera,men hvet ikke hvilket jeg skal velge.(Første gangs kjøper)

Kamera skal primert brukes til action fotografering.(Motorsport,Motocross og downhillsykkling)Derfor må kamera tåle litt røff behandling.Ustyret må passe i en medium foto bagg.

1.Prisklasse ca-15000,- komplett med objektiv(80-200 ?),batteri og minnekort

2.Enkelt å bruke (Jeg foretrekker full automatikk)

3.Solid konstruksjon bra støv og fukttetting.

4.Rask fokus+følgefokus + skarpe bilder i overskyet vær er viktig

5.Bilder i serie

Kom med forslag

MVH Carl

Som kamera passer Sony A700 utmerket, det har mange forskjellige programmer action, landskap, portrett etc. Det har en solid konstruksjon med støv og fuktbeskyttelse. Rask og presis autofokus og 5 fps, i tillegg har det innebygd bildestabilisator noe du ikke får med Canon eller Nikon. Bildestabilistatoren vil være til nytte når man fotograferer med tele.

Men pt er ikke f.eks. Sigma 70-200 tilgjenglig (den kommer i løpet av våren). Alternativer kan være Sigma 100-300 f/4, Minolta 70-210 f/4 brukt evt en eldre brukt Tamron/Sigma/Tokina 70-200 dersom f/2.8 er viktig.

Dersom du kan vente på Sigma 70-200 f/2,8 vil A700 være et utmerket valg. Skal du kjøpe i morgen ville jeg gått for 40D eller 200D. Pentax K10D tror jeg blir for tregt til actionfotografering.

Lenke til kommentar
Som kamera passer Sony A700 utmerket, det har mange forskjellige programmer action, landskap, portrett etc. Det har en solid konstruksjon med støv og fuktbeskyttelse. Rask og presis autofokus og 5 fps, i tillegg har det innebygd bildestabilisator noe du ikke får med Canon eller Nikon. Bildestabilistatoren vil være til nytte når man fotograferer med tele.

Også et alternativ. Det må ikke stå Canon eller Nikon på kameraet ditt.

Men pt er ikke f.eks. Sigma 70-200 tilgjenglig (den kommer i løpet av våren). Alternativer kan være Sigma 100-300 f/4, Minolta 70-210 f/4 brukt evt en eldre brukt Tamron/Sigma/Tokina 70-200 dersom f/2.8 er viktig.

Dersom du kan vente på Sigma 70-200 f/2,8 vil A700 være et utmerket valg. Skal du kjøpe i morgen ville jeg gått for 40D eller 200D. Pentax K10D tror jeg blir for tregt til actionfotografering.

Jeg vil vel tro at trådstarter også trenger "normal" objektiv, f.eks. en standard-zoom. Finnes det en Sony utgave av Tokina 16-50mm f/2.8 ?

Tom

Lenke til kommentar

En helt annen vei kunne være et nytt eller brukt EOS 30D sammen med Canons 70 - 200 mm F2.8 IS. Her får du et fantastisk godt og værtettet objektiv sammen med et kamera som er tilstrekkelig kjapt. Kjøper du objektiver i USA og huset i Norge burde du komme innenfor budsjettet ditt. Tettingen til EOS 30D er ikke mye å skryte av, men må du på død og liv ut i øs pøs regnvær, finnes det overtrekk å få kjøpt for kr 600-700. Vær dog klar over at denne pakken er ganske tung å dra med seg rundt.

Uansett hva du måtte velge, så bruk mest penger på objektivet!

Lenke til kommentar
.....Minolta 70-210 f/4 brukt.....

Hohoho, da skal det jammen være trege utøvere det er snakk om :p

Jeg vil vel tro at trådstarter også trenger "normal" objektiv, f.eks. en standard-zoom. Finnes det en Sony utgave av Tokina 16-50mm f/2.8 ?

Akkurat det vet jeg ikke, men mener både 17-50 fra Tamron og 18-50 fra Sigma er tilgjengelige

Lenke til kommentar
.....Minolta 70-210 f/4 brukt.....

Hohoho, da skal det jammen være trege utøvere det er snakk om :p

Du har tydeligvis ikke sett denne:

http://forums.dpreview.com/forums/readflat...thread=26796544

A700 har så vannvittig mye kraftigere og raskere af motor enn A100. Beercan er et helt nytt objektiv med A700.

Akkurat det vet jeg ikke, men mener både 17-50 fra Tamron og 18-50 fra Sigma er tilgjengelige

Tokina leverer ikke objektiver i Alpha-fatning. Men Tamron og Sigma er tilgjenglige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...