CrackaBoi Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg skal kjøpe nytt dv-kort nå. Jeg vurderte Pinnacle DV200, men så leste jeg på internett at nå som Premiere 6 har støtte for billige kort er det egentlig ikke noe poeng med DV200 prismessig. Jeg har Premiere 6 fra før. Er det slik at jeg da kan kjøpe et langt billigere kort og få like bra kvalitet og like kjapp rendring som jeg ville fått med DV200? Hvilket burde jeg kjøpe? takker for alle svar, tips og forklaringer her. er nemli litt forvirra. Lenke til kommentar
digitalprince Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Heisann, IKKE KJØP DV 2OO HVIS DU HAR PREMIERE 6 FRA FØR. DV 200 er kun et firewire kort på linje med alle andre langt billigere. Eneste forskjellen var tidligere at DV 200 faktisk ikke fungerte med Premiere 6, men nå har de modifisert det slik at det kan brukes med 6'eren. Jeg brukte tidligere DV 200 med Premiere 5.1, men når jeg gikk over til 6.0 kjøpte jeg et kort til 600 kroner ( Procomp Speed demon 400) Det er ingen grunn til å kjøpe et dyrere kort enn Tekram sitt. Det får du på komplett.no til rundt 500 kroner. Dersom du vil ha et kort som gir raskere rendring, må du opp i DV 500/ Matrox RT 2500 som ligger på ca 9000 og 14000. Med disse kortene vil du oppnå sanntids overganger og enkelte effekter i to av videosporene såvidt jeg husker. Mitt råd: Kjøp Tekram eller eventuelt Hercules, men gjerne et kort med ihvertfall 2 porter slik at du kan koble til flere 1394 enheter ( Tekram har tre porter, Hercules 2, og Speed Demon 3) Bruk gjerne mellomlegget til Dv 200 til å kjøpe deg en ekstern firewire-boks som du kan putte en standard IDE harddisk oppi, og dermed få en bærbar firewire disk du kan ta med deg overalt, og som har stabil overføringshastighet. Det har jeg gjort, og det er helt supert ( sørg for at disken går på 7200 rpm og helst ATA 100). Eventuelt kan du kjøpe deg en "ferdig" firewire disk, og da er et hett tips MAtrox sin nye 160 GB 7200 rpm til rundt 4000,- ( se hardware.no) Lykke til, og lov meg at du ikke kjøper DV 200 Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 Tusen takk for bra svar!! Jeg sjekket litt på Komplett.no, og fant et FireWire kort med USB 2.0 kontroller på også. Vil det funke bra med Premiere? Sjekk det ut her: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...15&GrpID=1&s=pl Hvor og hvilken FireWire box burde jeg kjøpe? Hvorfor 7200 disker? FireWire er jo ikke raskt nok til å håndtere noe raskere enn 5400, er det vel? Takk, hilsen Aksel Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Lurer på det samme kortet selv, men ser ikke ut som om noen har erfaringer med dette kortet. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...c=9010&forum=25 Enda ikke fått noen tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 OK, si fra hvis du finner ut mer om kortet da! takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå