spareku Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg skal en tur til Moskva og St. Petersburg i sommer. Vil jeg bli nektet innreise i Russland om jeg ikke har diverse vaksiner? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Tror ikke du vil bli nektet innreise hvis du ikke har vaksine. Har ennå ikke hørt om at helsekort/vaksinasjonskort etterspørs når du ankommer et land (noen ganger krever arbeidsgiver dette hvis det er i en arbeidssituasjon). Likevel anbefales det å følge retningslinjene fra Folkehelseinstituttet. De finnes her. Som det fremkommer av tabellen, så anbefales det vaksine mot hepatitt A og difteri/tetanus (stivkrampe) ved reise til Russland, dersom det er mer enn ti år siden man tok dette. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Har ennå ikke hørt om at helsekort/vaksinasjonskort etterspørs når du ankommer et land (noen ganger krever arbeidsgiver dette hvis det er i en arbeidssituasjon).Alle må vise internasjonalt vaksinasjonskort når de kommer til Elfenbenskysten. Om ikke trekkes du ut av imigrasjonskøen og blir gitt en "hestesprøyte". Så dette med egne øyne i desember så det skjer absolutt noen steder. Endret 12. mars 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg skal en tur til Moskva og St. Petersburg i sommer. Vil jeg bli nektet innreise i Russland om jeg ikke har diverse vaksiner? Jeg har vært i Russland mange ganger og kan bekrefte at du ikke trenger vaksinere deg for noe. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ang. vaksine. I følge verdens helseorganisasjon, så er det krav til at internasjonalt vaksinasjonskort fremlegges i land hvor det er fare for gullfeber eller du kommer fra land med gullfeber. Se også her. Det kan være at internasjonalt vaksinasjonskort blir etterspurt i andre land, men da er det kun useriøse myndighetspersonell som prøver å få noen dollar i bestikkelse (vaksinasjonsklinikk som opplyste meg om dette). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå