aleksanderro Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei, Jeg oppdaget igår kveld at jeg hadde fått små røde prikker rundt håndledet på begge armene. Tenkte jeg skulle se hvordan det var imorgen så tenkte ikke mer over det, og idag har har det spredd seg mer. Har også fått føttene, og det klør veldig. Hva kan det være? Forslag til ting jeg kan gjøre som hjelper? Har også prøvd å huske tilbake om jeg har berørt/spist noe spesielt, men kommer ikke på noe. Takker for svar! Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det virker jo som om det er en allergisk reaksjon, men hvis du ikke husker å ha gjort/spist/berørt noe du ikke pleier så er det litt verre. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Ja, det eneste jeg kan huske er at jeg fikk ganske sterkt rensemiddel til små ting. Når jeg gikk bort til vasken for å vaske det bort så var det allerede tørket inn i huden. Det var for 2 dager siden, men det er jo litt merkelig at jeg har fått på føttene hvis det er rensemiddelet som har skylden. Hvis det bare bli være så blir det nok legen neste. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Antageligvis bare eksem. Kjøp en mild hydrokortison på apoteket og følg henvisningen på pakken. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ja, det eneste jeg kan huske er at jeg fikk ganske sterkt rensemiddel til små ting. Når jeg gikk bort til vasken for å vaske det bort så var det allerede tørket inn i huden. Det var for 2 dager siden, men det er jo litt merkelig at jeg har fått på føttene hvis det er rensemiddelet som har skylden. Hvis det bare bli være så blir det nok legen neste. Det kan jo hende at det er en reaksjon som rammer huden generelt, selvom det bare var hendene som ble eksponert? Eller er ikke det mulig? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Antageligvis bare eksem. Kjøp en mild hydrokortison på apoteket og følg henvisningen på pakken. Min mor hadde den kremen i medisinskapet, så har nå smøret det ut der jeg har de røde prikkene. For se imorgen hvordan om det har forbedret eller forverret seg. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har hatt lignende prikker på hendene, klødde som pokker, men hos meg gikk det bort etter en times tid da. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har du reagert på f.eks. vaskemiddel tidligere? Kanskje dere har byttet vaskepulver uten at du er klar over det, og får en reaksjon som følge av det. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du kan ha utviklet allergi. Allergi er ikke bare medfødt, så jeg vil anbefale deg en tur til legen om det ikke blir bedre. Har du vært mye fuktig på hender og føtter i det siste da? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Ser ut som det begynner å gå bort nå! Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 har du hat vannkopper før? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Har tatt vaksine for vannkopper, så nei. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ang de røde prikkene igjen, jeg fikk mine etter jeg stod i dusjen, plutselig så dukka dem opp! :O Det måtte ha vært reaksjon på ett eller annet da. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Såpen du brukte, muligens? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Det er nettopp det, at jeg brukte hverken såpe eller sjampoo, veldig merkelig. Jeg kjente plutselig at håndflatene begynte å klø, så klødde jeg, så ser jeg plutselig det dukker opp røde prikker. Endret 14. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå