dapperdan Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kom over dette "ukens tilbud" nå nettopp: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87980 . Og lurer på om dette er et godt kjøp. Ser rimelig bra ut synes jeg. Lenke til kommentar
Redhead93 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Virker helt greit, ville kanskje hatt et bedre skjermkort men ser ut som en bra PC i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Så ganske bra ut... 8600 grafikk kort... ? Hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
dapperdan Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Vil vel hovedsakelig bli brukt til film/ musikk/ foto og alminnelig internett-bruk. Spilling tar jeg på konsoll. Men er det skjermkortet rett og slett dårlig? Dvs sliter med å dra nye spill? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vil vel hovedsakelig bli brukt til film/ musikk/ foto og alminnelig internett-bruk.Spilling tar jeg på konsoll. Men er det skjermkortet rett og slett dårlig? Dvs sliter med å dra nye spill? Det kan ikke kalles direkte dårlig (er et typisk lavere mellomklassekort), og på middels oppløsning og lavere settings klarer du nyere spill helt greitt. Til ditt hovedbruk synes jeg dette virker som et helt OK kjøp. Ulempen er den vanlige ved slike "bokser". Ikke særlig oppgraderingsvennlige. Men jeg ser at det går å sette sammen en PC til samme Specs på Komplett til omtrent samme pris (noen hundrelapper mer). Fordelen er da, bedre PSU, bedre HK og bedre utbyggingsmuligheter. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 CPU : Q6600 2.4GHz 8MB Quad Core Chip-set : AMD 690G + SB600 Hvordan kan den ha intelprosessor og AMD-hovedkort? Det kan umulig funke bra i lag. Alt i alt vil jeg ikke si det er et særlig bra kjøp. Du før grei prosessor, godt med ram og an passe stor harddisk til en helt grei pris. Men som med ferdig-pcer flest vil jeg tippe at hovedkort, strømforsyning og kabinett holder en heller tvilsom kvalitet. Den er bare vel 1000 kroner billigere enn for eksempel Netshop Din Side-PC uten skjerm, og her holder alle komponentene en strålende kvalitet. Jeg ville heller kjøpt netshop-pc-en eller tilsvarende, eventuelt bygd selv. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Siden du ikke skal spille burde vel det skjermkortet holde... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ville formatert og lagt in vista på nytt, sikkert ingen grenser for hvor mye møkk Acer har lagt inn, og trial versjoner av Office og Norton er også bare tull så lenge du ikke har tenkt å betale for det. Finnes rikelig med gratis anti-virus programmer som gjør jobben. Bare et tips. Flott tilbud, kraftig data. 8600 burde dra de fleste spill glatt. Lenke til kommentar
dapperdan Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Takker så mye for alle svar, ser det er delte meninger her. Ser bra ut den Netshop-PC-en ja, men den ligger 3000 over i pris... Greier ikke helt å bestemme meg enda, slumpa som sagt over det tilbudet og syntes det så bra ut. Den 4 år gamle sliter'n min begynner å bli moden for utskifting nå. Forøvrig en Dell XPS Gen3 som var rimelig high-end den gangen. Takker på forhånd for flere meninger! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 CPU : Q6600 2.4GHz 8MB Quad Core Chip-set : AMD 690G + SB600 Hvordan kan den ha intelprosessor og AMD-hovedkort? Det kan umulig funke bra i lag. Når det gjelder de store OEM produsentene har de mange rare kombinasjoner på hovedkort som ikke finnes i løssalg. Men det er ATI RS600 brikkesett, og jeg tipper at hovedkort er et OEM HK fra Asus. Tilsvarende spesifisert HK i løssalg er ASRock 4Core1333-FullHD Når det gjelder PSU skal jeg være enig i at ferdigbygde ofte har svake deler, men kabinett og hovedkort er som oftest av like bra kvalitet som tilsvarende produkter i løssalg. Takker så mye for alle svar, ser det er delte meninger her. Ser bra ut den Netshop-PC-en ja, men den ligger 3000 over i pris... Greier ikke helt å bestemme meg enda, slumpa som sagt over det tilbudet og syntes det så bra ut. Den 4 år gamle sliter'n min begynner å bli moden for utskifting nå. Forøvrig en Dell XPS Gen3 som var rimelig high-end den gangen. Takker på forhånd for flere meninger! Prisen for Netshop sin er 1 300 kr dyrere når du tar vekk skjermen, dvs ca 8 300 kr. Til det er det et meget greit kjøp (men ikke nødvendigvis mye mer for pengene). Men for å se litt mer på bruken din. Dersom du med film tenker på encoding av film, dvs lage video etc vil Q6600 være et fornuftig valg. Dersom du bare skal se på, høre på musikk etc er det egentlig over det du trenger, og E8400 er et bedre valg både pris og ytelse. På Netshop sin PC ville jeg eventuelt prøvd å få endret 8800 GT skjermkortet til ATI Radeon HD 3850. Er et bedre kort til film, selv om det er dårligere til spill og rimeligere. Men Crysis går helt greit på OK instillinger og 1400 x 1050 oppløsning. Men hovedkortet kan ta to stk av disse, så det er bare å putte i et til om man skulle ønske. Tror du da bør få prisen ned mot 7 600 kr. MultiCom sin DinSide PC er også et bra valg. Kommer på ca 7 700 kr eks skjerm og med bare en 500 GB harddisk. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå