stiffie Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vanskelig å forklare problemet. Av og til med ca 1-2 dagers mellomrom så "låser" pcen seg. Går da inn prosses listen og ser at loaden på CPU ligger på ca. 70%. Men ingen prosess i listen bruker dette - den ligger ikke der. strange. Har kjørt spybot og antivirusscan uten og ha funnet noe virus. Fjernet noe småting i spybot uten at dette har noe innvirkning. Har også de nyeste sikkerhetsoppdateringene fra MS. Kjører Windows XP. Sliter veldig her. Eneste HW endringen jeg har gjort er ny PSU, men tviler sterkt på at denne skyldes dette. Tips? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Sliter med et liknende problem. Men hos meg har jeg etterhvert funnet ut at det er VLC media player som er årsaken. Selv etter at programmet er avsluttet. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 last ned denne og se om den finner ut hva som stjeler. den er mye bedre enn windows sin: http://www.majorgeeks.com/Process_Explorer_d4566.html Lenke til kommentar
stiffie Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Nå har jeg fått sjekket hva denne prosessen er. Den heter Interupts og i descrition står det; Hardware Interupt. Vil det si at det er problemer med noe HW i pcen. Er det noe som helst mulighet for å finne det ut? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er ikke sikkert at det er hardware som er problemet, kan hende det er en driver som du nylig har installert som henger seg? Kan også være at det er noe som er satt til å starte opp under windows oppstart. Trykk Start > Kjør - msconfig så velger du Oppstart/startup fanen. Så mens du ser på process explorer kan du sammenligne dette med oppstarten, og finne ut hva som burde fjernes. Men viktig at du ikke fjerner viktige oppstartprogram. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Referer da heller til den offisielle siden for nedlastning av Process Explorer, uansett er dette enkelt å finne ut av ved å bruke kernrate, enda et gratis og utmerket verktøy fra microsoft. Lenke til kommentar
stiffie Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Takker for hjelpa! Skal sjekke ut dette når jeg kommer hjem.. Mye tyder på driver problemer eller at det er et program som forårsaker dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå