Gå til innhold

Donere / donate - lovlig?

Anbefalte innlegg

Hei dere..

Lurte på om det er lovlig ha en sånn;

"DONATE / DONER" på siden? så brukere som er veldig fornøyd med det siden har og tilby kan donere litt penger?

1. Er dette i det hele tatt lovlig sånn uten videre? Er det inntil et gitt beløp?

2. om dette er lovlig, hva er den beste måten? pay-pal?

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til at det ikke skal være lov, ettersom det er frivillig å donere penger. Har sett mange sider som har dette, og de fleste bruker paypal. Paypal er sikkert og lett og gir ikke ut noen personlig informasjon. Hvordan du gjør dette er jeg derimot mer usikker på.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skulle det plutselig være ulovlig å gi bort noe av egen fri vilje? Nå aner ikke jeg hva det er snakk om her (siden det ligger under "bedrift), men i prinsipp så er det ikke noe galt i å ha en paypal-knapp med tekst hvor det står at donasjoner mottas med takk.

Edit: Det du mottar på en paypal-konto blir også stående der til du 1) Bruker dem i en nettbutikk som godtar paypal som betalingsform eller 2) overfører dem til din VISA-konto.

Skal vel ganske så store summer til før det får noen utslag på skatten din ville jeg tro.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

hehe, dette jeg kom frem til også :p

så nå har jeg en paypal-donate knapp sammen med et kontonummer,

er det dumt å legge ut et kontonummer?

andre brukfulle måter å samle inn donasjoner på?

Lenke til kommentar
så nå har jeg en paypal-donate knapp sammen med et kontonummer,

er det dumt å legge ut et kontonummer?

Ser ikke hvorfor det skulle ha vært farlig :] Så lenge du holder pinkoder og slikt unna så får ikke folk gjort noe annet enn å sette inn penger til deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...