Gå til innhold

WOW!

Dr.X

Anbefalte innlegg

Nå er vannkjølinga i gang! Etter SYKT mye slit og mas er alt i gang... trodde HK'et var gått til der pepperen gror en liten stund men jeg fikk fiksa det gitt :D Altså etter noen reboots var CPU temp 24 grader i BIOSen, det lover godt :D Men jeg skal kjøre inn kjølepasta og systemet først så får dere temperaturer og (forhåpendligvis) bilder. Wow... detta ble litt dyrt.. men skitt..

PS: Vet at detta egentlig ikke var nødvendig å poste men jeg klarte ikke å la vær !!! :woot:

I LOVE MY PC!

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør "CPU TOAST" en time i strekk, la maskinen gå 4-5 timer etterpå ved spilling eller liknende, og si heller hva temperaturen er da. Hos meg tar det fort et par timer før temperaturen har stabilisert seg. Kan være greit å vite "worst case scenario" når sommeren kommer igjen :D Hos meg er idle på rundt om 35'C for CPU1&2 med temp. føler på CPU kjernene(MP2200x2), og load rundt om 40'C. Luftinntak for radiator ~18'C (gulvet). Har prioritert stillhet framfor kjøling.

Lenke til kommentar

CPU'en holder seg på 30 grader hele tida. Fra 29 til 32 grader. Og da har jeg hatt den på hele dagen. Timer og timer med CS... 31 grader :D Helt spøtt. Så vanntempen må være farlig nære romtemperatur! Kjøler både NB og GPU i tillegg!

Lenke til kommentar

Kunne du forsøkt CPU TOAST en time og sett hva du fikk der?

http://home.online.no/~kevinb/Toast.exe

Hos meg blir spillingen avlastet en god del av grafikkortet. Kjører jeg Unreal2, blir ikke temperaturen så fryktelig høy egentlig - 9700pro kortet blir ganske hett derimot. Men kjører jeg CPU Toast, får jeg gjerne 4-6'C ekstra på prosessorene.

Luften var rundt om 20'C, var vannet rundt om 27'C og CPU 1 & 2 34'C. ~ 10-15'C differanse, er det ikke dette som er mer normalt?

PS: Fikk igår bevist at temperaturfølere kan være ganske lette å lure. Jeg har en stund kjørt CPU 1 + 2 = 40'C og chipset på 22'C. For to-tre dager siden bestemte jeg meg for å forsøke å kjøre 2x120mm på 7v, samt 2stk 80mm. Alle 4 stillegående Pabst. CPU 1 + 2 = 40'C og chipset på 28'C.

I alle tillfeller viser de 3 CompuNurse tilkoblet CPU 1 + 2 + chipset 35'C, 36'C og 28'C. Onboard følere min rompe :D

Lenke til kommentar
Det er jo mulig CPU'en hans bare trekker 60 watt. Når vi snakker om 120 watt skal romtemperaturen være ganske lav for å holde de temperaturene.

Hva består systemet ditt av?

AMD xp 1900+

MSi K7T Pro2 RU

768 Mb DDR RAM

G4 Ti 4600

2* 80Gb Western Digital

++

Romtempen er noe over 20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...