Gå til innhold

Urettmessig belastning fra 2150?

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Begge barna mine fikk belastet 29 kr på sine mobilregninger den 29.02.2008, dette oppdaget jeg helt tilfeldig. Etter å ha fått spesifiserte utskrifter fra Telenor for aktuelle abonnementer, så jeg at dette var 2150/www.alle.no/M-Quest (eller noe slikt). Jeg kontaktet selskapet og fikk svaret:

"Vi beklager så mye det som har skjedd og kan dessverre ikke gi noen annen forklaring enn at det var en teknisk feil i vårt system som utløste dette. Vi refunderer selvfølgelig beløpene som har blitt belastet, kr. 29,- pr Mobilnummer. Vennligst send oss navn, adresse og kontonummer og pengene vil bli satt inn."

Det ville overraske meg om dette har skjedd bare for mine abonnementer: Et tips til alle er å sjekke regningen sin for februar. For Telenor-brukere kan dette gjøres på www.telenormobil.no, også for kontantkortkunder, etter at man har laget sin bruker der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at slike aktører ukritisk kan belaste mitt og ditt mobilabbonement for penger uten å kunne rydde opp etter seg!

Det mest normale i en slik situasjon ville være å si: "Oi! Her har det skjedd en glipp. Dette har berørt en del mobilbrukere og dette skal vi ordne opp i". Dette medfører selvfølgelig at aktøren er klar over problemet og hvor mange/hvem som er rammet, men istedet må du sende inn mobilnumrene som er blitt feilbelastet. Hva med alle som ikke melder fra? Skal M-Quest få lov til å ta disse 29 kronene fra X antall mobiltelefonikunder? Bør M-Quest i det hele tatt få lov til å belaste mobilabbonement når de ikke har et system som klarer å avdekke slike "feilbelastninger"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Blir veldig overrasket om noen har fått belastet dette, og uoppfordret får beløpet refundert.

Jeg har snakket med Telenor, og de tilbyr å sperre mobilabonnementer for "kjøp av tjenesteinnhold", slik at dette ikke er mulig. Ulempene er selvsagt at man ikke kan kjøpe noe man faktisk VIL kjøpe, og at man ikke kan benytte MSN på mobilen.

Lenke til kommentar
Blir veldig overrasket om noen har fått belastet dette, og uoppfordret får beløpet refundert.

Jeg har snakket med Telenor, og de tilbyr å sperre mobilabonnementer for "kjøp av tjenesteinnhold", slik at dette ikke er mulig. Ulempene er selvsagt at man ikke kan kjøpe noe man faktisk VIL kjøpe, og at man ikke kan benytte MSN på mobilen.

En slik sperre vil være kjekk å ha, men som du sa - det er dumt at man kan ikke velge ut unntak. Selv er jeg ivrig bruker av telefonsøk over sms, men holder meg langt unna alt av "innhold"stjenester.

Det er helt utrolig at de kan holde på slik - men vi kan trøste oss med at disse menneskene er grunnen til at helvete eksisterer :devil:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Off topic: Det er då mykje billegare å bruke Opera Mini og gå inn på f.eks. telefonkatalogen.no. Dersom telefonen har java og gprs, vel å merke. Men det har no dei fleste nokonlunde nye telefonar.

Og dette hadde mye med å laste ned ringetoner og tema/bilder etc til mobilen?? :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekket påløpte kostnader i dag. Nå har både kona og begge barna fått belastet over 120 kr for SMS-tjenester uten at de har bestilt noe som helst. Er det bare meg, eller er det flere som får dette? Jeg har bedt Telenor om nye utskrifter for å se hvem det er som stjeler fra meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har kontaktet kundeservice hos leverandøren alle.no/M-Quest, men de svarer ikke på mine e-mail. Andre som har fått det samme nå?

Lenke til kommentar

Hei.

Virker som M-Quest har fått plassert sugerøret fint ned i kontantkortene til barna dine, med Telenors velsignelse.

Fant en lignende tråd på forumet og der var det en som sendte STOPALLE (ja, med èn P. hvis ikke dèt virker, kan du prøve med to) og etter det stoppet de urettmessige belastningene.

Tråden finner du her

Lignende tråder:

https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...howtopic=869289

http://www.google.no/search?q=M-quest+svin...lient=firefox-a

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...