Aleks Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hey! Skal skrive om boken Maskeblomstfamilien, og på oppgave arket står det at jeg må ha med et referat fra boka. Skal jeg ta et utdrag av tekst som jeg syns er bra ifra boka og ha det med i oppgaven da eller? Takker for svar Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Et referat er ett sammendrag av boka. Fortell i grove trekk innholdet i boka. Du kan gjerne ha med noen utdrag, men ett èneste utdrag er IKKE ett referat, og vil aldri bli godkjent av lærern din. Fortell om hovedpersonen og noen biroller, storyern, litt om spenningstoppen. Du kan gjerne ta med slutten, men det er ikke nødvendig å avsløre f. eks. morderen i en krimroman. Lykke til! Mvh Pilarwiki aka diskusjonsgjest Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Okei, takker I oppgaven står det også at jeg skal skrive en tolkning av tematikken i boka. Hva vil egentlig det si? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kanskje hva forfatteren mener med boka eller noe sånt? btw det var dette jeg "hjalp" deg med lol trodde det var noe med pc greie =D Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Har fått skrivd litt nå, men tror ikke jeg skal poste det i og med at hvis læreren min googler etter det så finner hun det på nett. Det er ikke særlig kult Nå var det og se på de språklige virkemidlene og særtrekk som jeg finner som kjennetegner forfatteren. o_0 Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå