fakey Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har et trådløst nettverk, men det rekker ikke dit jeg vanligvis sitter. Det jeg da vil gjøre er at jeg vil bruke en laptop som kan ta imot det trådløse nettverket, for å så føre det videre med nettverkskabel til en annen laptop. Jeg bruker Windows Vista. Hvordan kan dette gjøres? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger: Marker den trådløse tilkoblingen, hold CTRL nede og marker det kablede nettverkskortet, høyreklikk og velg Opprett bro mellom tilkoblinger. Endret 12. mars 2008 av sony123 Lenke til kommentar
fakey Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Når det kommer fra laptop'en, må det gå gjennom en router eller lignende? For jeg får bare beskjed om at det kablede nettverkskortet ikke er "kablet". Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Du må bruke en krysset kabel når du ikke har en ruter eller switch i mellom maskinene. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Har prøvd nå med router i mellom, men får fortsatt ikke noe internett på den andre pcen. Trådløst nettverk > Laptop > Router (via kabel fra laptop) > Laptop nr 2 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ikke helt hva du spør etter - men dersom det ikke er "altfor" lang, kan denne usb antenna http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338138 og en usb skjøteledning gjøre at du kanskje slipper kablingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå