Gå til innhold

Vifte som bråker , men hvorfor?

Anbefalte innlegg

Når jeg starter PC`en , så bråker vifta noe sinnsykt.Det gjør den i 5 minutt , så blir den normal. Jeg har silent viking.

Lurer på om det kan ha noe med at vifta er for kald når PC`en skrus på?

Men det som viker bort fra den forklaringen er at - viss jeg dunker kraftig i kabinettet , så gir deg seg før 5 min.

Eller , hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er det ingen viftekategori så denne er postet helt riktig...

Jeg har også opplevd at cpu-vifter har begynt å bråke for så å gi seg hvis man dunker i kabinettet. Dette har skjedd etterhvert som de har blitt gamle og slitte.

Hvor gammel er viften din?

Lenke til kommentar

Herregud å pirkete vi har blitt med kategori og posting da... :lol::lol:

Har opplevd det samme 100vis av ganger. Lageret er blitt litt slitt og trenger å bli varmt før det går seg til å slutter å bråke. Det at du slår på kabinettet og lyden forsvinner kan vel ha flere årsaker men tipper vifta får seg en dult og hopper ut i banen (der hvor den trives best uten så mye friksjon :D )

Kjøp ny, eller sett en varmeovn til å blåse inn i kabinettet ditt...Da er jo vifta varm i det du skal starte opp... :woot::lol::lol:

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det ingen viftekategori så denne er postet helt riktig...

Jeg har også opplevd at cpu-vifter har begynt å bråke for så å gi seg hvis man dunker i kabinettet. Dette har skjedd etterhvert som de har blitt gamle og slitte.  

Hvor gammel er viften din?

Vifta er noen måneder gammel.Men jeg tror at det er kulden som gjør det , det var rundt vinters tider det begynnte...

Og takk for støtten , jeg syns også jeg postet rett...

:woot: fredde & andreasn :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...