laxxo Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg er helt ny når det gjelder overklokking, og det er sansynelig derfor jeg har problemer. Mitt problem: Når jeg setter fsben til over 300 restarter PCen seg og det kommer en feilmelding "overclock failure!! press F1 for setup". Det fungerer fint hvis jeg setter fsb til 299. Kan det være en sperre eller noe sånt som må slås av? jeg har prøvd og forandre litt på minneinstillingen, men det hjalp ikke(turte ikke gjøre så mye). Har også prøvd og sette opp vcore med 0.1v, det fungeret heller ikke. Tempraturen er heller ikke så høy, 55 grader full load. Håper noen av der kan hjelpe meg, vil gjerne klokke høyere enn 2.6 ghz. min pc: cpu: E6600 2.4 ghz gpu: geforse 8800 320mb hovedkort: ecs 945p-A ram: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 sett den til 301 kansje det funker Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg er helt ny når det gjelder overklokking, og det er sansynelig derfor jeg har problemer. Mitt problem: Når jeg setter fsben til over 300 restarter PCen seg og det kommer en feilmelding "overclock failure!! press F1 for setup". Det fungerer fint hvis jeg setter fsb til 299. Kan det være en sperre eller noe sånt som må slås av? jeg har prøvd og forandre litt på minneinstillingen, men det hjalp ikke(turte ikke gjøre så mye). Har også prøvd og sette opp vcore med 0.1v, det fungeret heller ikke. Tempraturen er heller ikke så høy, 55 grader full load. Håper noen av der kan hjelpe meg, vil gjerne klokke høyere enn 2.6 ghz. min pc: cpu: E6600 2.4 ghz gpu: geforse 8800 320mb hovedkort: ecs 945p-A ram: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Både minne og cpu vet jeg er godt for 3.6Ghz siden jeg har samme cpu som deg og du har jo pc-6400 minne blokker som tåler 800mhz.(med FSB/DDRAM satt til 1:1) MEN...hoved kortet ditt kan vere meget vrangt med FSB innstillingene dine i bios og jeg har ingen erfaring med ditt HK. Du kan prøve å sette opp volten til MCH i bios for så å øke FSB litt. Det beste du kan gjøre er å lese det meste av poster og guider for så å overklokke med små skritt, og du er selv ansvarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå