Piano_duo Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei dere! Eg e ein gutt som ikkje heilt vett ka eg vil velga på Videregående. men har tenkt på elektro og videre på automasjon, og på 3. året automasjonering eller hva det enn heter. Vil gjerne ha mye , men ENKEL info om skole og jobb( lærling). Håper noen er så snillen og svarer:) Lenke til kommentar
V_B Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hallais. Kan hvertfall forklare hvordan mitt løp har vært til nå, da jeg er i min 8 måned i lære innen faget. Du velger jo som du nevnte GK Elektro og så videre på to årig Automatiker. Elektro GK er jo bare en linje der du får grunn innsikt i de forskjellige linjene. Første året på automatiker var for min del omtrent 90% teori, for da å ha 10% praksis. Når jeg da kom på tredje året Automatikk hadde jeg vel omtrent 95% praksis og 5% teori. Siste året kunne man egentlig velge hva man ville holde på med, så lenge dert var skolerelatert. Vist du ikke vet hva faget omgår så er det alt ifra Styring og Regulerings systemer, Overvåking, Data osv. (Dette var veldig kortfattet) Når det kommer til lærling så virker det som om det var veldig etterspørsel da jeg gikk ut i høst og vi klarte ikke å fylle opp alle læreplassene i Agder fylkene. Du velger egentlig selv hva du går til utifra hvor du velger læreplass. Du kan komme ifra verksteder til offshore installasjoner. Håper det var enkelt nok forklart, så er det bare å spørre om det er noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå