Gå til innhold

HTC Shift, noen som har prød den ennå?

Kikkin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått tak i en HTC Shift ennå?

De fleste testene jeg har sett er fra 2007.

HTC Shift er jo lansert nå, ingen som har invistert ennå?

Lurer blant annet på hvordan den er å ringe med hvis det i det hele tatt er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er lansert i Norge ja, men det er ingen som har den på lager enda.

Jeg testet den litt på elektro messa i høst.

Hvis man skal ringe med den så må man ringe via 3g, siden den bruker ikke vanlig gsm nett

Man må da også ringe via skype, men ja det er mulig å ringe den.

Men den faller veldig mellom to stoler, den har ikke den store kapasiteten til en umpc, da den kun har 2 timer batteri tid. Men hadde windows mobil delen vært fullstendig så tror jeg den kunne slått ann mer, men den har kun en enkel version som gir deg muligheten til å skjekke mail.

Lenke til kommentar
Den er lansert i Norge ja, men det er ingen som har den på lager enda.

Jeg testet den litt på elektro messa i høst.

Hvis man skal ringe med den så må man ringe via 3g, siden den bruker ikke vanlig gsm nett

Man må da også ringe via skype, men ja det er mulig å ringe den.

Men den faller veldig mellom to stoler, den har ikke den store kapasiteten til en umpc, da den kun har 2 timer batteri tid. Men hadde windows mobil delen vært fullstendig så tror jeg den kunne slått ann mer, men den har kun en enkel version som gir deg muligheten til å skjekke mail.

Eing at windows mobile dele burde være like bra som på en pda mobil.

Jeg synes også det er skuffende at man må bruke skype eller lignende for å ringe med den.

Ønsker allikevel tilbake melding fra personer som faktisk har prøvd denne "dingsen".

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått tak i en HTC Shift ennå?

De fleste testene jeg har sett er fra 2007.

HTC Shift er jo lansert nå, ingen som har invistert ennå?

Lurer blant annet på hvordan den er å ringe med hvis det i det hele tatt er mulig?

Virker ikke som den har kommet på markede helt 100%. Har søkt en del på nettet etter denne maskinen, og det er pent lite å finne. Kun previews, men ingen virkelige tester. Ingen benchmarks eller skikkelige sammenligninger.

Denne maskinen ble liksom sluppet i slutten av 2007 i Europa, men hvis det ikke finnes en eneste test på nettet, kan ikke dette stemme. Lille norge er kanskje ikke førsteprioriteringen til HTC, men når ikke resten av verden har skrevet om den, har den sannsynligvis ikke kommet dit heller.

Maskinen blir sluppet veldig snart i usa, og de amerikanske previewsene viser en litt mer oppdatert utgave med Oregami 2.0. Dog, denne versjonen er ikke den samme som den europeiske, og det viker ikke som den støtter den europeiske 3G standeren og kommet med en grusom fastmontert skinnveske som ikke kan tas av.

Ser virkelig fram til en skikkelig test av denne maskinen, hvor man kan se hvor mye den yter og hvor bra/dårlig batteritiden virkelig er.

Sålangt virker maskinen helt genial, men den må nok prøves grundig før jeg skal gjøre noen innkjøp hvertfall!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ikke helt min greie men.. her er ihvertfall en nettbutikk som selger internasjonalt. Har ikke handlet fra butikken, men har sett positive tilbakemeldinger på den. Den selger forøvrig også HSDPA PCIexpress kort for den som ønsker seg mobilt bredbånd integrert i laptopen uten å binde seg til en bestemt maskin eller en bestemt leverandør.

http://www.mobilx.hu/index.php?target=cate...mp;currency=eur

http://www.mobilx.hu/index.php?target=prod...product_id=6381

(Fungerer med OSX, Linux og Windows såvidt jeg vet)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har prøvd denne! Vi brukte kjempe lang tid på å få startete den opp, pga innstalasjoner som måtte fullføres før jeg fikk gjort noe som helst.

Denne dingsen, vet ikke helt hva jeg skal kalle den, siden man IKKE kan ringe med den via gsm nett.

Lenke til kommentar

har hatt den den i en knapp uke og er til dels veldig fornøyd. Formatet er perfekt for mail, browsing, dokumentbehandling etc. Den har en veldig sterk og stabil wifi-radio som jeg er veldig gld for, den finner nettverk overalt og kobler seg opp raskt og forblir tilkoblet til jeg ber den om å koble fra. Skjermen er nydelig og skarp i både 800 og 1024 piksel-oppløsninger. Keyboarded har fin action og etter litt tilvenning skriver jeg nesten like raskt som på desktop-keyboarded mitt. Har installert, photoshop, indesign og illustrator og selv om skjermen er litt liten for den type arbeid fungerer maskinen greit uten å lagge. Keyboarded mangler F11 og F12 knapper, men Firefox har noen utmerkede addons for fullskjerm så F11 savnes ikke. Jeg prøvde skype med video begge veier og det virket som om dette var tungt for maskina. Jeg fikk klager på dårlig lyd i andre enden og videobildet var enkelte ganger veldig sent med å oppdatere seg. Dette var i grunnen litt skuffende.. Jeg prøvde å kjøre en noen filmer via den portable dvd-spilleren min og det virket også litt vanskelig. brukte vlc, som er den beste video-avspilleren jeg kjenner til, men selv den klarte ikke å spille dvd i fullskjerm uten plagsomt mye framedrops. da jeg minket videobildet til omtrent halvparten gikk det imidlertid helt fint. Det er synd ikke å kunne se dvd-er i fullskjerm, men man kan alltids konvertere til mindre krevende størrelser.

snapvue-delen (et handikappet wm6) er kjekt å ha til sms, mail og kalender samt vær, men jeg bruker det ikke så mye likevel. Selv etter frigjøring av snapvue (se: www.xda-developers.com)er ikke snap vue så mye å skrive hjem om. Hovedproblemet er at minne er så lite at man ikke kan ha mer enn 3-4 skikkelige tilleggsprogrammer+mail før det er fullt. Maskinen har sd-kort-inngang, men ingen har så langt klart å få wm6-delen til å se sd-kortet så inntil videre er vi stuck med et wm6 uten særlig stort brukerområde.

Alt i alt er det utrolig deilig å ha en mskin som er så lett (800gr), med så fin skjerm, tastatur og meget god byggekvalitet, som attpåtil kjører vista. anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...