Gå til innhold

lithium ion utladningskurve


Anbefalte innlegg

er det noen her som vet hvordan utladningskurven på et lithium ion batteri bør se ut? har problemer med batteriet på mobilen min som er forholdsvis ny (2 måneder gammel).

 

bruker opptil 4 dager på 2 første strekene og ikke mer en 24 timer på de to siste strekene.

 

batteriet er på 3.7 volt i følge det som står på, når jeg måler med kalibrert multimeter får jeg 4 volt uten last og 4 volt med last (lasten er tilkoblet mobiltelefon)

 

jeg syntes den utladningskurven er mer en litt rar og den stemmer ikke overrens med mine tidligere erfaringer med li-ion batterier.

 

kilder til en slik kurve hadde vært fint. (har googlet men jeg finner ikke noe fornuftig)

 

på forhånd takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Googlet med: lithium ion discharge characteristics

Fikk 95000 treff, med mye interessant info allerede på de første.

Regner ikke med at strekene på mobilen klarer å være representative for reell gjenværende kapasitet. Får du utlovet standby/taletid?

Sjekk også produksjonsdatoen på batteriet. De aldres visst bare ved å ligge lagret.

Lenke til kommentar
Googlet med: lithium ion discharge characteristics

Fikk 95000 treff, med mye interessant info allerede på de første.

Regner ikke med at strekene på mobilen klarer å være representative for reell gjenværende kapasitet. Får du utlovet standby/taletid?

Sjekk også produksjonsdatoen på batteriet. De aldres visst bare ved å ligge lagret.

ja der var det mye fasinernede om batterier.

 

men har snakket med endel folk på jobb som har litt peiling på dette og kikket på tiden som mobilen skal funke, det ser ut til at batteriet leverer det den skal men at det er kodingen i mobilen som gjør at den viser utladningen i en rett linje og dermed så forsvinner de to siste strkene fortere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...