uggabugga Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg skal montere et vannkjølingsett som jeg har kjøpt brukt, men oppdaget at jeg manglet noen deler. Pumpa (Swiftech MCP355 w/Custom Delrin DDC Pump Top) mangler nipler!!! Gjengene kalles G1/4 (1/4" BSPP). Skal bruke 3/8"ID x 1/2"OD slange. Tror det er DENNE jeg skal ha. Noen som vet om den er å få tak i norge? Vil nødig vente 14++ dager på en amerikabestilling. Evt om noen skulle ha noe jeg kan bruke liggende å slenge kjøper jeg gjerne. Gjerne i Trondhjem og deromkring sjø Lenke til kommentar
atrax Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ta med deg pumpa til en rørleggerforretning eller Clas Ohlson, og se om du finner noe der. Microplex har for øvrig et stort utvalgt av vannkjølingsutstyr, du kan jo sjekke om de har niplene du trenger. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 God plan :-) Skal sjekke med clas. Har forresten funnet riktig nippel hos netshop.no. Microplex har den visst bare i plast. Vet ikke om det har noe å si. Det beste hadde uansett vært å få tak i den i trondheim så man slipper postgangen. Har lyst til å få systemet igang sjø... Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) hmm...lurer kanskje på om jeg har et par stykker etter en feilbestilling. Skal sjekke opp, og disse kan du bare få. Bor i Trondheim. Edit: De jeg har er 3/8" til 1/2" ID, og 1/4" til 1/2" og det hjelper vel ikke Endret 12. mars 2008 av rodge1970 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Han skal fint klare å få over 3/8"ID slange på 1/2" nippler. Bruker det selv. Bare varm opp slangen i vann også klem på med all den viljestyrke du har så går det:) Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hmmm.. Hullet de skal ned i er 11.7 mm (at ikke de amerikanerne kan slutte med 14/13 delssystemet sitt ). Skruen skal være ca 13 mm målt utenpå gjengene. Nippelen som slangen skal inn på er 3/8" dvs 9.52 mm. Om den er litt større går det nok bra. Greier å strekke slangene ganske mye vha kokende vann e.l. Edit: fjernet quote'n Edit II: Så ikke innlegget til MoDzoNa. Joda hovedsaken er at gjengene stemmer, slangene greier jeg å lure på plass. Kokende vann og en nebbtang får utvidet dem til det dobbelte og vel så det Endret 12. mars 2008 av uggabugga Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 11,7mm er ikke det 1/4"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå