JohnMartin Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei. Har store problemer med mitt lille lokale nettverk. Jeg har internett igjennom husverten via WLAN. Signalet er ikke så bra, så det er kun min stasjonære PC som har nok signal til og være online. Samboeren min har en bærbar pc som hun trenger og ha nett på pga. studier. Har funnet ut at eneste mulighet hun kan få det er ved og bruke en krysset kabel ifra meg og opprette en nettverks bro. Problemet er bare at så fort jeg oppretter en nettverks bro, så mister også jeg internett. Når jeg ikke har opprettet en nettverks bro, og nettverkene er hver for seg, så fungerer internettet uten problemer på min PC. Og nettverket mellom den stasjonære og den bærbare fungerer fint. Men så fort jeg lager en nettverks bro mellom tilkoblingene, så mister jeg internettilkoblingen. Det trådløse nettverket og det lokale nettverket er slått sammen, men jeg får bare ikke internettet til og fungere.. Hele det nye nettverket blir da bare til et lokalt nettverk. Ingen nettilgang på noen av PC'ene. Som såvidt nevnt i topic, så kjører jeg Vista Business på den stasjonære og XP home på den bærbare. Hvis det er noen som har noen tips eller vet om en tutorial som kan hjelpe meg, så vil jeg bli MEGET takknemlig.. Har jobbet og slitt med dette problemet lenge nå, begynner og blir lei.. -JM Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Så ikke at det var et eget Vista forum. Hvis en moderator kunne ha flyttet tråden dit, så hadde jeg blitt takknemlig. Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ingen som kan hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Hvis jeg forstår dette riktig har du altså internett trådløst inn til din Vista maskin, og en kabel fra et annet LAN kort på den samme maskinen og over til din kjæres laptop. I såfall har jeg kjørt samme oppsett her, bare at Vista Business og XP har vært på hver sin laptop, og det skal være veldig enkelt. Det du kan gjøre da er først å slette den nettverksbroen du har. Så går du på Nettverks og delingssenter på din Vista maskin, velger "administrer nettverkstilkoblinger" og høyreklikker på den trådløs koblingen som er tilkoblet internett, og velger Egenskaper og fanen Deling. Der setter du kryss for å "tillate deling av denne internetttilkoblingen". Så plugger du inn kabelen mellom det andre nettverkskortet på Vista maskinen og laptop, og du skal ha nett på begge. Hvis kabelen var i da du endret status på trådløskortet må du "reparere" tilkoblingen på XP/Vista forbindelsen for å få det til å virke. (Jeg har satt fast ip på LAN kortet på Vista maskinen, og automatisk i andre enden på XP maskinen, men det skal såvidt jeg vet ikke være nødvendig.) Endret 24. mars 2008 av pcp160 Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Tusen takk.. Nå funker alt i skjønneste orden. Hadde det fikset slik før, men jeg hadde helt glemt at jeg måtte tillate og dele internettet.. Nå er det noen som bli glad når de kommer hjem fra skolen idag Thanx Again! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Bare hyggelig det, bra du fikk det igang igjen som ønsket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå