phax Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Slike forbehold er (heldigvis - ovenfor forbrukere) ikke verdt strømmen som ble brukt for å vise dem det sekundet man leser dem engang. Så du mener kunde har krav på varen han bestiller ved slike feilprisninger? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ikke nødvendigvis. Det kommer an på om det er inngått en bindende avtale i første omgang, og ved feilprisinger hvor kunden "indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse" er det ikke det. Min kommentar gikk bare på de siterte forbeholdene som ikke er gyldige. Endring av priser og spesifikasjoner kan de selvsagt gjøre så mye de vil - generelt sett - men ikke hvis det er snakk om å endre en gjeldende avtale. "Trykkfeil" er også et begrep som i liten grad har mening i dagens samfunn. Det er her snakk om feil som er utenfor tilbudsgivers kontroll hvor innholdet har blitt "forvansket" etter at han/hun sendte den fra seg (se bl.a. Avtaleloven 32). Dette er praktisk talt aldri er tilfelle på nettet og selv i trykte tilbud vil man nok forutsette at oppdragsgiver har utøvd kontroll. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 så hvis 5++ andre nettbutikker oppererer med noenlunde lik pris , selv om alle disse har feilpriset , du kjøper en vare, blir bedt om å forhåndsbetale, hva da? kan en forlange en noenlunde lik vare, eller blir det pengene tilbake ? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) De kanselerer kun orderen, og ved forhåndsbetaling reserverer de kun penger, de blir ikke trukket og vil komme tilbake etter en liten stund. De butikkene som hadde feilpris har felles leverandør, dvs hvis leverandør feilpriser vil butikkene ha tilsvarende pris. Orderen er ikke godkjent før den står som "godkjent" på sidene til butikken og de har full rett til å kansellere orderen ved feilprising og andre trykkfeil på siden. ~ Mortis360 Endret 13. mars 2008 av Mortis360 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Og her ligger også stridens eple når det gjelder om nettbutikker har angrerett når du har hentet varen i butikk selv. Nettbutikkene mener at du IKKE har det da du har mulighet til å se over varen når du henter den. Som qwert helt riktig er inne på så er det tidspunktet for NÅR det er inngått en bindende avtale mellom partene som bestemmer om angreretten kan brukes. (editert for grufull trykkfeil...) NB!:Dette er ikke styrt av overføring av penger! Butikkene hevder at en bindende avtale foreligger i det kunden henter ut varen fysisk i butikk, alle vi andre mener at en ordrebekreftelse er en bindende avtale med alle de forpliktelser det medfører. Endret 17. mars 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 burde ikke noen ta dette opp og endre forskriftene på dette området.. for det høres helt utrolig ut.... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Orderen er ikke godkjent før den godkjennes i etterkant av butikken, dvs etter du har bestilt så er ikke orderen godkjent før den er gjennomgått av ansatte i butikken. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 den PC-en til 3400? Tvilsomt må jeg si. Da må det være uten noen deler, eller så er det vare tull. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 leg meg ihjel, for på Ausjonsiden til ps.no , så er det faktisk folk som byr over 5K for akuratt denne PC-en... hahaha Finn ironien, folkens Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det eneste som er, for å bruke trådstarters egne ord, hårreisende med dette er at han ikke skjønner at det er snakk om feilprising. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Orderen er ikke godkjent før den godkjennes i etterkant av butikken, dvs etter du har bestilt så er ikke orderen godkjent før den er gjennomgått av ansatte i butikken. ~ Mortis360 Samme tenker jeg. Ordrebekreftelsen er vel ikke annet enn en bekreftelse på at de har mottatt ordren din.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 heh.. lett å forstå at den er feilpriset når den koster under 4K 5-6 plasser.... , men etter litt nøyere gransking så fant jeg ut at den er feilpriset... , men hadde vært mosomt å fått den til 3100kr, prøvde å bestille 4 plasser.. har fått tilbakemeldinger fra 3 av dem at den ikke selges lenger... så den 4 kommer vel ? Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 heh,sier vel litt om hvor mye tid dem bruker på produktene sine...PROFITTT er det som gjelder.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 heh,sier vel litt om hvor mye tid dem bruker på produktene sine...PROFITTT er det som gjelder.. Profitt og profitt, marginen på datakomponenter ligger på 5 - 10%, vil ikke si det er stor profitt. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå