Gå til innhold

Altibox - hakkete bilde....


Anbefalte innlegg

Er det flere som sliter med at bildet "fryser" i noen hundredeler av og til, som om det "hakker" noen ganger.

Jævlig irriterende når man først legger merke til det. :no:

 

Finnes det noen løsning? F.eks skifte tuner? Har en forholdsvis ny Motorola....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta en prat med leverandøren. mange rundt her har altibox gjennom et lokalt tilbud, så har ikke hatt problemet selv men hørt om andre som har det. de har fikset det med å be om ny dekoder, eller bare vente. en fikk en beskjed om at det var pga noe de fikset også, men som sagt, ta en telefon og klag og spør litt om hva det kan være.

Lenke til kommentar

Ring dem og hør om du har pakketap, om du har riktig kapasitet på linja, om du har crc-feil, osv.. notér ned når på døgnet det hakker, hvilke kanaler og sånt før du ringer. Om du har flere TV'er kommer de til å be deg om å prøve å bytte om på dekoderne, så det er greit å ha gjort det først også. Å prøve den andre TV-porten på hjemmesentralen kan også være lurt.

Lenke til kommentar

Sjekket denne hvor Moella skrev: For dere som har hakking hvert 4.sekund uten brudd i lyd så er nok dekoderen deres instillt på NTSC signaler i stedet for PAL.

Hold "menu" knappen inne i det dere setter inn strømmen på dekoderen så kommer dere inn i en menu som lar dere skifte over til PAL.

 

Når jeg gikk inn på denne menyen, stod det allerede på PAL, så det kan vel ikke være det heller.

Endret av BenLeiper
Lenke til kommentar
Sjekket denne hvor Moella skrev: For dere som har hakking hvert 4.sekund uten brudd i lyd så er nok dekoderen deres instillt på NTSC signaler i stedet for PAL.

Hold "menu" knappen inne i det dere setter inn strømmen på dekoderen så kommer dere inn i en menu som lar dere skifte over til PAL.

 

Når jeg gikk inn på denne menyen, stod det allerede på PAL, så det kan vel ikke være det heller.

 

 

Er dekoderen din koblet direkte i hjemmesentralen din uten å gå via evt. switch eller/og eksterne tilkoblingspunkter. I et hjemmenettverk kreler det av potensielle feilkilder. Tilogmed om det er profesjonelle elektrikere som har satt det opp for deg.

 

Jeg anbefaler å teste med en pre-made cat5 direkte i hjemmesentralen din, gjerne på mer enn 1 av tv portene for å se om dette hjelper.

 

mvh

Moella

Endret av Moella
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Eg har problem med hakkete bilde og lyd når eg pauser program (Motorola 250 GB PVR) og skal sjå videre på programmet. (Gjelder både SD og HD sendinger)

 

Skifter mellom normal visning så hakker det i 3-4 sek så normalt osv.

 

Har kabel direkte til hjemmesentralen.

 

Andre med samme problem? Alt det andre funker.

Lenke til kommentar

Vi har hatt samme dekoder, men hadde Homebase som leverandør og dermed Homebase programvare på våre Motorola dekodere og her hakket bilde jevnt og trutt gjerne et par ganger i timen helt uten at vi gjorde noe og programvaren var så treg at den nærmest var ubrukelig.

 

Vet ikke helt hvordan Alitbox gjør det, om de kjører programvaren via egne servere eller om den er lagret lokalt på dekoderen? Sistnevnte er mest normalt på PVR enheter med egen harddisk og disse fungerer gjerne langt bedre og oppleves gjerne mye raskere enn når programvaren konstant må lastet over nettverket.

 

Kjæresten min har Altibox hjemme via EB de har vell opplevd hakking kun et fåtall av ganger iløpet av en periode på over 1år og hakkingen skjer normalt mens de da allerede har et opptak gående osv så boksen har sitt å stri med så hakkingen skyldes nok da maskinvaren vil jeg tro. Men som sagt så skjer dette så sjeldent at det knapt kan telles på en hånd iløpet av et helt år så.

 

 

Altibox som Homebase har jo fått inn nyere generasjon med HD-dekodere fra Motorola. Homebase har gått over til Motorola VIP1003 mens Altibox har vell nå VIP1003 som "ikke PVR" dekoder og VIP1963 som PVR-dekoder og disse har endel forbedret maskinvare sammenlignet med forrige generasjon VIP1910 og VIP1960 som du sikkert har. Så ville hørt om du kunne byttet til en av de nyere modellene.

Lenke til kommentar

Trur vi har nyaste modell Motorola (hatt Fiber siden Januar)

Står ikkje modell nr verken foran eller bak på dekoderen.

Hakker ikkje under "live" program på nokon kanaler. Berre når ein pauser, og trykker play etterpå.

 

 

Har også hatt 2 opptak igang og sett på ein tredje kanal uten problem. Får berre håpe det blir fikset.

 

Meiner å kjenne igjen VIP1963 frå bruksanvisningen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...