Gå til innhold

Problemer med å validere tabelløst skjema

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt denne måten å style et skjema uten tabeller, men når jeg prøver å validere får jeg en mengde feil av denne typen:

document type does not allow element "input" here; missing one of "p", "h1", "h2", "h3", "h4", "h5", "h6", "div", "pre", "address", "fieldset", "ins", "del" start-tag

The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").

Det gjelder alle elementer som er inne i skjemaet (label, input og br).

Så vidt jeg kan forstå har det med at jeg gjør som i guiden og setter elementene til å vises som blokkelementer.

Er det noen god måte å ordne dette på?

Hilsen g2petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjer fordi du har en DTD som er Strict. Du må dermed ha en <div>-tag (eller en av de andre som er listet i feilmeldingen) innenfor <form>-tagen for at siden skal valideres, eller skifte til Transitional.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...