potetskrell Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hadde de vært "Minolta" enda, kunne jeg vurdert dem Har en del Minolta-objektiver som er fantastiske.. Olympus, Pentax, Nikon og Canon er noe de fleste kjenner og har tillit til. Sony klinger så dårlig. Men det endrer seg vel det også. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Denne tråden har jeg ikke sett før eller bare ignorert den p.g.a. at det er en Sony tråd Ingardj har litt rett, de skulle beholdt Minolta navnet. Sony Ericsson = Mobil Sony Minolta = dSLR Sony = alt annet (P&S etc.) Sony Minolta (eller bare Minolta?) = optikk Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) For min del (som Konica Minoltist) har jeg få problemer med Sony-navnet da de i tre år har fått vise at de vil noe med satsingen sin, og tar tiden til hjelp for å bygge opp et solid system og en solid brukerbase. Samtidig forstår jeg andres skepsis, da jeg selv har ryggmargsrefleksfordommer mot f.eks Sigma (som kameraprodusent) og Samsung. For min del synes det best å overlate markedsføring og holdningsskaping til Sony og respekterte fotografer som velger å benytte Alpha-systemet, mens jeg selv alltid vil se mest på hva som er best/lettest/mest fornuftig for meg selv. (registrerer med et smil at A900 har falt til 20k og at gatene er fulle av A2- og A3xx) Endret 14. juni 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Buffalo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 For min del (som Konica Minoltist) har jeg få problemer med Sony-navnet da de i tre år har fått vise at de vil noe med satsingen sin, og tar tiden til hjelp for å bygge opp et solid system og en solid brukerbase. Samtidig forstår jeg andres skepsis, da jeg selv har ryggmargsrefleksfordommer mot f.eks Sigma (som kameraprodusent) og Samsung. For min del synes det best å overlate markedsføring og holdningsskaping til Sony og respekterte fotografer som velger å benytte Alpha-systemet, mens jeg selv alltid vil se mest på hva som er best/lettest/mest fornuftig for meg selv. (registrerer med et smil at A900 har falt til 20k og at gatene er fulle av A2- og A3xx) Du er inne på noe av et jeg vil frem til. Om Sony hadde beholdt Minolta som merkenavn ville de samme personene funnet noe annet å være skeptisk til. Slik er det bare. Jeg er jo slik selv også. Må bare innrømme det. Men jeg forsøker å endre på det. :-) Det er nok ikke lett å se på at en outsider i segmentet river til seg større markedsandeler, og lager bedre og bedre cameraer. Våpenet er da ofte å drite dem ut ;-), men dritten får man i fleisen selv til slutt. :-) Sony bygger selvsagt sitt eget merke. Det skulle bare mangle. De har ressurser til det. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Denne tråden har jeg ikke sett før eller bare ignorert den p.g.a. at det er en Sony tråd Ingardj har litt rett, de skulle beholdt Minolta navnet. Sony Ericsson = Mobil Sony Minolta = dSLR Sony = alt annet (P&S etc.) Sony Minolta (eller bare Minolta?) = optikk Jeg ser du er på glid Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Haha... jeg så ikke dette før nå. Driver å sjekker opp A-850. Den koster 15K hos JP. Man får Sony 50/1,4 til litt over 2K fra HK. Hvis jeg selger alt og unngår mer tap enn 30-50% så har jeg FF Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Haha... jeg så ikke dette før nå. Driver å sjekker opp A-850. Den koster 15K hos JP. Man får Sony 50/1,4 til litt over 2K fra HK. Hvis jeg selger alt og unngår mer tap enn 30-50% så har jeg FF A-850+50mmf/1.4 er en rimelig inngang til FF. men jeg tror nok jeg ville beholdt E-620 og et objetkiv hvis jeg var deg; slik at du har et kompakt hus for de gangene du ikke vil bære tungt ... Endret 12. januar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Haha... jeg så ikke dette før nå. Driver å sjekker opp A-850. Den koster 15K hos JP. Man får Sony 50/1,4 til litt over 2K fra HK. Hvis jeg selger alt og unngår mer tap enn 30-50% så har jeg FF Er litt lysten på en Sony 50/1,4. Har selv Sony A700, med bla. Minolta F1,7. Mensom du skriver så "Man får Sony 50/1,4 til litt over 2K fra HK" Hvor kan jeg finne denne til 2K ? Noen linker? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 A-850+50mmf/1.4 er en rimelig inngang til FF. men jeg tror nok jeg ville beholdt E-620 og et objetkiv hvis jeg var deg; slik at du har et komkt hus for de gangene du ikke vil bære tungt ... Det blir ikke noe FF på meg. En pris på 12K er lettere å svelge. Det hadde sikkert blitt A-850 og Sigma 50/1,4 hvis man hadde penger til det. ... Søk på ebay. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) A-850+50mmf/1.4 er en rimelig inngang til FF. men jeg tror nok jeg ville beholdt E-620 og et objetkiv hvis jeg var deg; slik at du har et komkt hus for de gangene du ikke vil bære tungt ... Det blir ikke noe FF på meg. En pris på 12K er lettere å svelge. Det hadde sikkert blitt A-850 og Sigma 50/1,4 hvis man hadde penger til det. ... Søk på ebay. Fant nytt til $345, free shipping. Pris til meg skulle da bli $345 x 5,7 x 1,25 i mva. + fortollingsgebyr på ca. nkr 200. Sum: 2658,- I forhold til Pixmania (nkr 3100 inkl rabatt), å sparer en ca. 450 kroner. Endret 12. januar 2010 av belsby Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kom på en ting. RAW filene må være enorme! Man trenger sikkert en ny datamaskin når man skal jobbe med 24Mp filer. Jeg trur prisen kommer til å gå ned mot sommeren. Jeg blir ikke overrasket hvis prisen er nede i 13000kr. innen 6mnd. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kom på en ting. RAW filene må være enorme! Man trenger sikkert en ny datamaskin når man skal jobbe med 24Mp filer. Kan fort bli tungt,, ja. Jeg trur prisen kommer til å gå ned mot sommeren. Jeg blir ikke overrasket hvis prisen er nede i 13000kr. innen 6mnd. Det er lov å håpe. Det er ikke meg i mot om prisene går ned; gjerne på EOS 5D MkII også. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kom på en ting. RAW filene må være enorme! Man trenger sikkert en ny datamaskin når man skal jobbe med 24Mp filer. Jeg trur prisen kommer til å gå ned mot sommeren. Jeg blir ikke overrasket hvis prisen er nede i 13000kr. innen 6mnd. Råfilene er på 25 - 30 MB, får plass til ca 500 på et 16 GB kort. Prisen har falt fra 18.000 til 15.000 i løpet av en drøy mnd (850) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå