Gå til innhold

Skal vi hente hjem de savna SS soldatene i SS divisjon Wiking?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

308 norske SS-soldater er fortsatt savnet etter andre verdens krig. Er det ikke på tide at vi legger den ballen død og begynner å tilgi? De var jo bare soldater som valgte side etter sin egen overbevisning og tilgjengelig informasjon som de hadde på den tiden.

- Det har ikke noe med denne saken å gjøre at han var frontkjemper. For oss handler det om å få hjem en bror og en onkel og få gitt ham en grav, sier Nils til NRK.

Og jeg finner det merkelig at UD ikke gidder å jobbe aktivt for at norske borgere ikke skal få en verdig gravplass i Kongeriket, basert på hendelser som er over 60 år gamle.

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei vi tilgir ikke og vi glemmer ikke.

Regner med at mange som er islekt med skammer seg fortsatt over udåden de utførte. Nei, hvis slekta er så interressert, bør de klare å sette opp ett minnesmerke selv. Ser ikke at mine skattepenger skal gå til å hedre folk som kriget imot Norge.

Lenke til kommentar
Nei vi tilgir ikke og vi glemmer ikke.

Regner med at mange som er islekt med skammer seg fortsatt over udåden de utførte. Nei, hvis slekta er så interressert, bør de klare å sette opp ett minnesmerke selv. Ser ikke at mine skattepenger skal gå til å hedre folk som kriget imot Norge.

støttes

Lenke til kommentar

Sjølv om ein del var driven av jødehat, og idoliserte nazismen, bør vel leggast til at mange av dei som verva seg til SS Wiking, verva seg for å stoppe kommunismen (bolsjevismen), ikkje for å støtte Hitler og "Det tredje riket". Blir feil å dra alle under ein kam...

Endret av dedLy_sCoRpIoN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...