Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang åpning av porter i ruteren.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akuratt kjøpt World in Conflict og tenkte å begi meg ut på nett. Jeg har før slitt med nettopp online spilling, men løst det via portforward.com. Problemet er at World in Conflict ikke er listet der. Jeg har funnet ut hvilkene porter jeg ksla åpne og har kun et spørsmål, hva er forskjellen på TCP og UDP? Portene som skal åpnes er TCP 3004 og UDP 48000-48100, mens jeg ikke er vant til den beskrivelsen. Portforward beskriver som i dette eksempelet hvordan man åpner dem ved å liste diverse porter etter hverandre innenfor feltet "Specify Custom Service Ports". Spillet i eksempelet er HL2, men det er samme ruter det gjelder. (3com OfficeConnect 3CRWE554G72T)

Porter:

TCP 3004

UDP 48000-48100

Kjempe takknemlig for hjelp!

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TCP og UDP er to forskjellige protokoller for internett trafikk. Noen spill/programmer trenger forwarding av de to på hver sine porter, eller begge protokollene på samme port(er). Når du skal forwarde porter på routern din, bør det være en plass du kan huke av/bestemme hvilke protokoller som skal forwardes, TCP/UDP/begge.

*edit: Det kan se ut som om den 3com boksen din ikke har dette i oppsettet slik det ser ut på screenshotsa fra pfwd.com. Da vil jeg tro at den fwd begge protokollene (TCP/UDP) når du fwd portnummerene (3004 / 48000-48100)

Endret av khaakon
Lenke til kommentar
TCP og UDP er to forskjellige protokoller for internett trafikk. Noen spill/programmer trenger forwarding av de to på hver sine porter, eller begge protokollene på samme port(er). Når du skal forwarde porter på routern din, bør det være en plass du kan huke av/bestemme hvilke protokoller som skal forwardes, TCP/UDP/begge.

*edit: Det kan se ut som om den 3com boksen din ikke har dette i oppsettet slik det ser ut på screenshotsa fra pfwd.com. Da vil jeg tro at den fwd begge protokollene (TCP/UDP) når du fwd portnummerene (3004 / 48000-48100)

Takk takk! Da prøver jeg det senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...