Gå til innhold

Bredbånd uten fasttelefon

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fasttelefon og skal ha meg bredbånd. Ser de fleste leverandører tar min. 60,- ekstra pr. måned for dette + monteringsgebyr på rundt 500,-.

Noen som kjenner til leverandører som er billigere på dette? (Evt. fri montering e.l.) Eller slipper jeg ikke billigere unna når jeg ikke har fasttelefon? Det blir jo dyrere å etablere fasttelefon når motivet er bare for å få billigere internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke fasttelefon og skal ha meg bredbånd. Ser de fleste leverandører tar min. 60,- ekstra pr. måned for dette ....

Dette er en leie bredbåndleverandøren må betale til Telenor for bruk av Telenor's kobbertråder. Skal du unngå den må du enten ha fasttelefon eller få bredbånd via kabel-TV.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vekker denne til live jeg.

Skal bestille bredbånd på Stadlandet (langt på landet), til bolig uten fasttelefon. Lurer derfor på hvilken leverandør som er billigst og best av dem som leverer dit. Trenger jeg egen montør for dette, eller trenger jeg bare selve abonnementet? Har telefonlinje i boligen, men ikke abonnement nå.

Flott hvis noen kan si noe om egne erfaringer rundt dette :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har hørt at du trenger montør om linjen har vært i bruk på en viss tid. Dette er fordi montøren trenger å koble opp linjen i sentralen.

Bestill via. Bredbåndsguiden, da slipper du montørgebyr hos noen tilbydere :)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Takk for det. Gikk ikke an å sjekke på Bredbåndsguiden uten gatenavn, så sendte dem en mail. Håper de svarer til imorgen.

Er omtrent samme pris hos både Ventelo, NextGenTel og Telenor. Noen av dem som er bedre eller dårligere? Hva med tjenester og kundeservice?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...