Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan jeg klage på dette? (Matte P)


Anbefalte innlegg

Takker for støtte Bellad. Skal spørre om læreren min kan formulere seg bedre neste gang, så vi slipper slike unødvendige misforståelser. Er jo også verdt å nevne at han ikke er født i Norge. Tror jeg ... Måten han snakker tyder i alle fall ikke på at han er det. Han er heller ikke veldig presis når han uttrykker seg muntlig.

 

Jeg skjønte også hvordan læreren tenkte, men det var ikke før i etterkant. Og jeg syns fortsatt det er for upresist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, geometri er et mye "bredere" emne enn Algebra. Kanskje ikke det rette ordet men :p

 

Skal du konstruere en figur, f.eks en firkant, er du ikke nødt til å vise alle måter å konstruere en firkant på. Du viser til 1 måte, og da får du full uttelling. Ifølge min erfaring med konstruksjons oppgaver i alle fall.

 

Jeg syns derfor at det burde gå tydelig frem av oppgaven hvor mange løsninger som skal oppgis.

Lenke til kommentar

Litt usaklighet, men dette er uspesifisert av læreren. Hvis du vil ha noe gjort, og du deler ut en arbeidsoppgave er det DITT ansvar at denne ikke inneholder noen skrivefeil, eller ting som kan missforstås. Hvis læreren har lyst til å lære bort mattekunskaper, hjelper det ikke å bruke uspesifikke ord og vri med grammatikk, det er matteforståelse det går på ikke norsk!

 

Dessuten, skal du trekke inn algebra kan vi like gjerne trekke inn desimalregning, hvis det ikke står at du må oppgi svar med 5 desimaler, og du skriver det med 2 skal du trekkes for det og?

 

Enkelte ting bør være spesifikke, arbeidsbeskrivelser, og arbeidsoppgaver er to av dem! Selv går jeg mekken og vet nesten ikke noe om Matte P, men jeg hadde gjort det samme selv, og støtter deg 100%!

 

:thumbup: klag i vei! :thumbup:

Endret av HuskyBerry
Lenke til kommentar

Angående algebra: Ja, du skal trekkes poeng om du bruker feil antall desimaler. Du har noe som kalles gjeldende siffer, og det lærer du på ungdomsskolen. Hvis du bare har fått oppgitt hele tall (og komma ikke er brukt) skal du enten oppgi hele perioden og sette en strek over den (dersom tallet er et rasjonalt tall), eller oppgi eksaktverdien (pi, roten av to etc.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...