Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

litt generell tvil om diesel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min erfaring med de fleste TDI motorer fra 3 til 5 sylindrede er at de bruker olje, i enkelte tilfeller MYE olje. I følge instruksjonsbøkene til disse VAG bilene så pleier det å stå at normalt forbruk er opptil 1 l pr. 1000 km !

Dette står det i instruksjonsboka til toyota også... men det som er leit og som ikke alle hvet er at toyota har bytta en god del diesel motorer her fordi de har begynt å bruke MYE olje, dette gjelder spesiellt avensis med diesel, men også auris rav4 og yaris har dette problemet enhver toyota selger vil blå nekte dette fordi de er livredd at toyota skal få rykte på seg for å ha dårlige motorer

men hvet at en drosje her i byen min har byttet motor 3! ganger før den har passert 250.000km, dette er det ikke alle som hvet, fordi toyota inntil videre bare bytter motor uten spørsmål, men hvor lenge vil det holde....

Lenke til kommentar
men hvet at en drosje her i byen min har byttet motor 3! ganger før den har passert 250.000km, dette er det ikke alle som hvet, fordi toyota inntil videre bare bytter motor uten spørsmål, men hvor lenge vil det holde....

Sannsynligvis veldig lenge :) Så lenge de bytter motorene gratis så er det jo greit

Lenke til kommentar
Min erfaring med de fleste TDI motorer fra 3 til 5 sylindrede er at de bruker olje, i enkelte tilfeller MYE olje. I følge instruksjonsbøkene til disse VAG bilene så pleier det å stå at normalt forbruk er opptil 1 l pr. 1000 km !

Det står det faktisk i instruksjonsboken på min 1,6 100hk også:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...