robertaas Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er det noen som har vært der som kan gi en "bruksanvisning" for den blå lagunen på Island? Hva mer enn badetøy trenger man ta med seg? Badekåpe, egen håndduk, sandaler, hengelås? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Blue lagoon er som et norsk badeland. Du kan få kjøpt det meste du trenger der, men jeg vil selvsagt anbefale at du tar med håndduk, badeklær og eventuelle toalett saker du trenger selv. PS! Ta deg tid til å prøve "Heitur pottur"! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Ta deg tid til å prøve "Heitur pottur"! Den bruker jeg hver morgen. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg mener selvsagt varmebassenget som islenderene kaller "Heitur Pottur", men det viste du sikkert. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Blue lagune er ikke som den var før, mye bedre før.. De har nå fluttet Den orginale "Blue Lagune" et par hundre meter, og det du nå bader i er vann som er pumpet over inn i et menneske skapt basseng.. Mange tenker at dette er jo bra, men jeg opplevde det som dritt, siden vannet er langt fra så varm som det var (og det var deiligt selv på de varme områdene... Og noe som er skikkelig skikkelig ekkelt med det nye bassenget er at om du tar henda ned til bunn for å plukke opp leire så vil du se at gjørma er STAPPFULL av hår fra flere hundre mennesker... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg mener selvsagt varmebassenget som islenderene kaller "Heitur Pottur", men det viste du sikkert. Det store bassenget utendørs? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Heitur Pottur er et fellesbegrep for varme kilder... Å prøve en Heitar Pottur blir da å bade i en varm kilde... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Heitur Pottur er et fellesbegrep for varme kilder...Å prøve en Heitar Pottur blir da å bade i en varm kilde... Det er jeg klar over, men er det ikke akkurat det som er den blå lagunen da? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva tror du den blå lagunen egentlig er? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Hva tror du den blå lagunen egentlig er? Et digert utendørs område med vann fra varme kilder og senter med diverse behandlinger som ligger like ved. http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Lagoon_%...othermal_spa%29 Hva annet enn de varme kildene er det egentlig man kan man prøve der? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Heitur Pottur er et fellesbegrep for varme kilder...Å prøve en Heitar Pottur blir da å bade i en varm kilde... Ah, selvsagt. Jeg mente de små varmebassengene de har (ihvertfall da jeg var der) utenfor selve "hovedbassenget". Det var mindre basseng som gradvis ble varmere. Første bassenget du satt i holdt 40 grader, neste 50 grader osv videre. Det går greit hvis man begynner i det kaldeste og så forflytter seg oppover, men hopper du rett i det varmeste så brenner du deg Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvordan er det med garderobeskap og låsbarhet? Tar man med hengelås eller spesielle mynter? Hadde tenkt å ta med kamera dit og da er det sikkert greit å få låst det inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå