Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor dyrt skal forsikring være?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Storebrand har jeg alltid fått gode priser fra hjemmesidekalkulatoren.

Man får også nesten en forsikring på kjøpet, når man velger den tredje forsikringen.

www.storebrand.no

Fantastisk oversiktlig og flott hjemmeside!

Storebrand skal ha 27.000 i året for bilen min, 20.000 mer enn jeg betaler hos Sparebank 1. :!:

Storebrand vil ikke engang forsikre bilen min annet enn med fullkasko siden den er yngre enn 6 år. Mye vits med fullkasko på en bil jeg betalte 35.000 for..

Lenke til kommentar

Man får også nesten en forsikring på kjøpet, når man velger den tredje forsikringen.

www.storebrand.no

Storebrand skal ha 27.000 i året for bilen min, 20.000 mer enn jeg betaler hos Sparebank 1. :!:

Storebrand vil ikke engang forsikre bilen min annet enn med fullkasko siden den er yngre enn 6 år. Mye vits med fullkasko på en bil jeg betalte 35.000 for..

Kan jeg få spørre åssen bil du har og hvor gammel du er, + kjørelengden du plottet inn?

20.000 kr. mer høres jo nesten ut som en feil...

Men det kan jo hende du har en litt "uvanlig" kombinasjon hva bil/alder angår.. ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

www.storebrand.no

Kan jeg få spørre åssen bil du har og hvor gammel du er, + kjørelengden du plottet inn?

20.000 kr. mer høres jo nesten ut som en feil...

Men det kan jo hende du har en litt "uvanlig" kombinasjon hva bil/alder angår.. ikke vet jeg.

Plottet inn det samme som jeg har hos Sparebank 1; Kangoo, 12k km årlig, 20% bonus og 18 år. Spørs om ikke Storebrand helst ikke vil ha slike kunder som meg, altså folk under 24 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et par grunnleggende spørsmål "by the way" fra en som snart skal kjøpe bil:

# Opparbeider man seg kjappere bonus hvis man har (i en gitt situasjon) 10 biler i samme forsikringsselskap, istedet for en enslig en?

# Man starter vel på 0% bonus, og denne opparbeides hvor fort (sett at jeg klarer å holde meg på veien)?

# Må jeg beholde bilen min x antall måneder for å opparbeide meg bonus? Jeg kunne tenke meg å ha en bil akkuratt nå frem til høsten pga behov, og heller bruke sparepengene mine til høsten (+ evt forbrukslån) på en litt nyere bil (men regner ikke med å ha bonus til høsten da, det tar vel en god stund før den så mye som er oppe på rundt 40%). Hvis jeg selger og kjøper ny bil hvert halvår opparbeider jeg meg vel aldri bonus? Eller er dette en kranglesak med forsikringsselskapet?

Lenke til kommentar
Et par grunnleggende spørsmål "by the way" fra en som snart skal kjøpe bil:

# Opparbeider man seg kjappere bonus hvis man har (i en gitt situasjon) 10 biler i samme forsikringsselskap, istedet for en enslig en?

# Man starter vel på 0% bonus, og denne opparbeides hvor fort (sett at jeg klarer å holde meg på veien)?

# Må jeg beholde bilen min x antall måneder for å opparbeide meg bonus? Jeg kunne tenke meg å ha en bil akkuratt nå frem til høsten pga behov, og heller bruke sparepengene mine til høsten (+ evt forbrukslån) på en litt nyere bil (men regner ikke med å ha bonus til høsten da, det tar vel en god stund før den så mye som er oppe på rundt 40%). Hvis jeg selger og kjøper ny bil hvert halvår opparbeider jeg meg vel aldri bonus? Eller er dette en kranglesak med forsikringsselskapet?

1. Det skal du ikke se bort i fra... Om ikke annet, så får du vertfall en såkalt totalkunde-status, hvor de fleste kan gi gode prosenter.

2. Som oftest så får du 20% i startbonus fra de fleste sellskaper. Kanskje mere... kommer ann på alder og en del andre preferanser, som nevnt i svar 1.

3. Du får bonus etter hvert skadefritt år. Du får derfor neppe opparbeidet deg bonus etter bare noen mnd.

Hvis du selger bil hvert halve år, så må du jo overføre gammel forsikring til en evt. ny bil... ? På den måten så stopper ikke forsikringen opp. Men hvis du som sagt sier opp forsikringen på en bil, og tegner en ny noen mnd. senere, så blir det såpass spesiellt at dette bør du ta opp med forsikringsselskapet ditt FØR du kjøper forsikring.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...