Gå til innhold

Bibel historier ekte?

Anbefalte innlegg

Hvorfor kaste vekk tida på Den Store Eventyrboka...? En sutteklut som de kristne trenger for ikke å gå fra vettet.

Man kommer ingen vei med å velge bort kunnskap. Religion er en del av verden vi lever i og følgelig er det viktig bruke tid på, i dette tilfellet, bibelen dersom man søker forståelse for det emnet trådstarter legger frem. Det jeg frykter mest i min naive søken etter forståelse her i verden er at jeg skal stivne fast i en bestemt virkelighetsforståelse, det være seg en teistisk såvelsom en ateistisk overbevisning. Jeg kalte meg som så mange andre en hardbarket ateist rundt konfirmasjonsalder og var stort sett skråsikker på at min virkelighetsoppfattning var korrekt. Jeg sluttet derimot ikke å tenke over vanskelig spørsmål eller stille spørsmål ved det etablerte, men jeg forsto etterhvert at min skråsikkerhet var et resultat av mangel på kunnskap. Jeg vil kalle meg selv en spirende hobbyfilosof uten noen formell utdannelse i filosofi, med relativt kort livserfaring og sett i perspektiv, svært begrensede kunnskaper om den verden jeg lever i. Jeg finner allikevel stor glede i å kunne tenke og det hender rett som det er at jeg må revidere mine synspunkt fordi jeg har tilegnet meg ny kunnskap eller fått høre noen nye tanker. Jeg ser med respekt på mennesker som kjetil02 her fra forumet som tilsynelatende har kommet mye lengre enn meg hva gjelder filosofi og kunnskap og det gir meg glede å vite at jeg har de samme mulighetene som ham. Verden er full av informasjon, kunnskap og ferdig tenkte tanker som ligger åpent for alle som måtte ønske ta en titt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...