mrhw Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Jeg er absolutt nybegynner når det gjelder filmredigering. Jeg har nå lagt inn min bryllupsvideo i adobe premiere 2, og har laget meny med scenevalg etc, men temaet jeg har er bare "corporate". Jeg har andre adobe-programmer som sikkert er egnet for å lage slikt, men som sagt er jeg nybegynner, og ønsker å gjøre dette enkelt. Er det bare jeg som ikke finner det, eller er det bare "corporate" template som ligger i premier pro 2, og så må jeg evt lage andre i andre programmer. Hadde vært veldig enkelt å fått lastet ned eller noe, noen ferdig themes slik at jeg kan gjøre ferdig alt i premiere. Har søkt litt, men finner ikke så mye. Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Hei. Jeg er absolutt nybegynner når det gjelder filmredigering. Jeg har nå lagt inn min bryllupsvideo i adobe premiere 2, og har laget meny med scenevalg etc, men temaet jeg har er bare "corporate". Jeg har andre adobe-programmer som sikkert er egnet for å lage slikt, men som sagt er jeg nybegynner, og ønsker å gjøre dette enkelt. Er det bare jeg som ikke finner det, eller er det bare "corporate" template som ligger i premier pro 2, og så må jeg evt lage andre i andre programmer. Hadde vært veldig enkelt å fått lastet ned eller noe, noen ferdig themes slik at jeg kan gjøre ferdig alt i premiere. Har søkt litt, men finner ikke så mye. En annen ting jeg lurer på; filmen er på 33 gig, noe som er altfor stort for en dvd. Den er på ca 2,5 timer. Jeg trodde den skulle "krympe" den når jeg skulle brenne dvd, men jeg får beskjed om at filen er for stor. Har jeg captured filmen med for god kvalitet, eller er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Den vert komprimert ganske mykje, men tydelegvis ikkje nok. Du kan prøve å gå inn i innstillingane og setje ned bitraten til 3-4Mb/s. Merk at dette kan gå ut over kvaliteten, trur to og ein halv time er i overkant av kva ein bør presse inn på ein enkeltlags DVD. Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 ok. Skal prøve å sette den net fra 5 til 3-4 og se. Får man kjøpt større enn 4,7 dvd? eller er det det jeg må bruke på "hjemmeutstyr"? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det finst tolagsplater (DL, dual-layer), men då må ein ogso ha ein brennar som støtter slike. Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 ok. jeg skrudde net fra 5mb/s men det gikk ikke det heller. hadde vært gøy å kunne se hvor stor filen er estimert til å bli etter brenning, men vet ikke om det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå