kjellgh Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har nå snart i 3,5 år anvendt mine Shure E2c øretelefoner og har ikke angret en dag. De er svært solide både i lydkvalitet og holdbarhet for ørepluggtelefoner for under 700 kroner hos f.eks. CDON i Norge. Etterhvert har det kommet en hel rekke Shure øretelefon utgaver/modeller, men Shure E2C selger og selger fordi de er rett og slett knallbra og superstilige til en gunstig pris. De andre Shure utgavene koster mere og en må fort opp i toppmodellene i E5C og tilsvarende for over 3500 kroner for å få den aller beste fra Shure, men de låter da også som Hi-Fi anlegg i ørene. Tilbake til Shure E2c så har jeg anvendt mine E2C øretelefoner minst 3000-4000 timer så langt og det uten å ha merket noen svakheter. Først nå merker jeg en viss fare for at den venstre ørepluggens ledning skal bryte sammen etter å fått en ørliten knekk i ytterlaget 5 centimeter fra ørepluggen. Men en tapebit rundt knekkstedet forhindrer forverring. Shure E2C har meget solide ledninger så det skal vel bare mangle etter flere tusen timers bruk at tiden er moden for å kjøpe en ny E2C. Det tar som regel 20-30 timer på kvalitetsøretelefonene fra Shure når de er nye å få kjørt seg ordentlig i elementene inni likt et bra høyttaleranlegg. Her i Norge brukes Shure øretelefoner av både artister og musikere i TV show på TV som Melodi Grand Prix, Idol og lignende. Spesielt brukes Shure som standard av de av de fleste som holder konserter og annet på scenen i Oslo Spektrum, hvis de da ikke har sine egne øretelefoner med seg på scenen. Utenlandske artister har ofte sine egne, mens norske foretrekker som oftest Shure. Da er det oftest Shure E2C som anvendes, siden de er standard til Shure's populære bærbare monitor-utstyr. Det vil si at hver på scenen har en Shure lydmottaker på baklomma samt med ørepluggene E2c i ørene, hvorpå at disse Shure mottakerne kommuniserer trådløst med Shure senderboksen/-e som styres av lydteknikkerne. Artistene hører alt fra musikken og seg selv synge meget godt i ørepluggene og slipper å bli distrahert av oftest høy skadelig lyd og publikurms intense stemning. Meldinger og annet teknisk info til artistene og de på scenen blir iogså overført. Også under TV intervjuer live kan det en være fordel å få med seg hva som blir sagt og spurt om av intervjueren og andre. Når det gjelder Shure E2C øretelefonene henviser jeg ikke minst til mitt knakende gode innlegg på slutten av 2005. Jeg har prøvd mange ulike øretelefoner i massevis av år, men ingen av dem kommer i nærheten av Shure E2c. Som jeg skrev i mitt innlegg i 2005, man blir rett og slett avhengig av å bruke dem så mye som overhodet mulig. At de ikke selges av de store kjedene i Norge er stor skam, så full honnør til nettbutikkene. For de som vil kjøpe billige og gode ørepluggtelefoner med rimelig bra lyd, kan jeg anbefale Clas Olsson's meget populære øreplugger for kun 59/79 knroner som gir utrolig flott lyd for under hundrelappen og spiller fletta av de fleste rimelige øretelefonene. Hadde nå bare de rimelige ørepluggtelefonene fra Clas Olsson vært minstestandarden på medfølgende øretelefoner til MP3 og CD spillere, da det oftest er bare søppel øretelefoner som følger med. Men Shure E2C er jo selvsagt mye bedre, og det er verdt å bruke pengene på anskaffe seg og ta i bruk Shure E2C. Shure E2C var først beregnet for musikere og artisters bruk i og utenfor scenen, men Shure E2C selger nå enda mere til alle oss som setter pris på å høre på musikk i skikkelig kvalitet i form av øreplugger. At de også er suverene til å dempe det aller meste av støy/lyd fra omgivelsene err jo også meget bra. Man kan fint ha dem i ørene før man sovner og høre på god musikk eller en lydbok. Det gjør jeg hver eneste natt. Shure E2C ramler heller ikke ut av ørene uten at du selv må ta dem ut. De sitter som støpt i øregangene, helst så langt inne som mulig, Siden de har skikkelig behagelig lyd trenger man heller ikke ha høyt volum da alle nyansene i lyd og musikk kommer meget god frem. Ja selv stiften på platespillere som går oppå rillene på vinyl-platene kan høres og da f.eks. på typisk DJ mixet musikk utgivelser. DJer elsker vinyl. MP3 filene bør helst være best mulig kvalitet, aller helst 320 kbit kvalitet, for å g topp maksimal lydkvalitet med E2C. Mitt meget bra innlegg om Shure E2C fra slutten av 2005 finner du blant annet her : https://prisguiden.no/product.php?pro...rReviewId=18092 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 blah blah spam? o.o hva i huleste er poenget ditt? du babler i vei om noen middelmådige propper som ingen enser lenger. Det pluss at du skryter av deg selv så mye at det bare er latterlig... shush Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 OP er den beste bruken av ironi jeg har sett på et norsk forum. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Når dollarkursen er såpass lav som nå, ville jeg også ha vurdert Etymotic Research ER-6 ($84). Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Når dollarkursen er såpass lav som nå, ville jeg også ha vurdert Etymotic Research ER-6 ($84). Har den selv, litt kresen på kilder (ikke noe for shuffle'n, altså) men veldig klar, presis og stor lyd, og den isolerer fantastisk. Komforten er diskutabel dog, men for lange flyreiser o.l der du ikke skal bevege deg nevnverdig, vil jeg si denne er et godt valg. HER er en bedre pris, som også sendes med redusert verdi Nå håper jeg bare at q-jay'ene blir tilgjengelige snart. Endret 13. mars 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Når dollarkursen er såpass lav som nå, ville jeg også ha vurdert Etymotic Research ER-6 ($84). Har den selv, litt kresen på kilder (ikke noe for shuffle'n, altså) men veldig klar, presis og stor lyd, og den isolerer fantastisk. Komforten er diskutabel dog, men for lange flyreiser o.l der du ikke skal bevege deg nevnverdig, vil jeg si denne er et godt valg. HER er en bedre pris, som også sendes med redusert verdi Nå håper jeg bare at q-jay'ene blir tilgjengelige snart. qjays har vært i salg i flere måneder.... Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tilgjengelige, ikke til salgs. Ebay eller norsk bedrift. Å betale 24% moms oppå tollfriverdien fra den svenske webshoppen gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tilgjengelige, ikke til salgs. Ebay eller norsk bedrift. Å betale 24% moms oppå tollfriverdien fra den svenske webshoppen gidder jeg ikke. http://www.head-fi.org/forums/search.php?searchid=2278833 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Tilgjengelige, ikke til salgs. Ebay eller norsk bedrift. Å betale 24% moms oppå tollfriverdien fra den svenske webshoppen gidder jeg ikke. http://www.head-fi.org/forums/search.php?searchid=2278833 vBulletin Message Sorry - no matches. Please try some different terms. Kikket litt rundt på det forumet, makan til sær gjeng. De kan diskutere i timesvis om f'eks grado SR 80 gir varm og fyldig eller kald og analytisk lyd med en x-fi som kilde, bare fordi ingen har noe konkret å slå i bordet med. Og om noen bruker tusen dollar på noe, er det automatisk bedre enn alt annet uansett. Tror kanskje det eksemplifiserer hvor ubrukelig et forum basert på subjektivitet er, men de må være svært enkle å svindle:D Endret 14. mars 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Tilgjengelige, ikke til salgs. Ebay eller norsk bedrift. Å betale 24% moms oppå tollfriverdien fra den svenske webshoppen gidder jeg ikke. http://www.head-fi.org/forums/search.php?searchid=2278833 vBulletin Message Sorry - no matches. Please try some different terms. Kikket litt rundt på det forumet, makan til sær gjeng. De kan diskutere i timesvis om f'eks grado SR 80 gir varm og fyldig eller kald og analytisk lyd med en x-fi som kilde, bare fordi ingen har noe konkret å slå i bordet med. Og om noen bruker tusen dollar på noe, er det automatisk bedre enn alt annet uansett. Tror kanskje det eksemplifiserer hvor ubrukelig et forum basert på subjektivitet er, men de må være svært enkle å svindle:D lol! søket var til salgsavdelingen, er noen som selger q-jays Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå