Gå til innhold

Månelandingen - er akkurat dette klippet ekte?


Anbefalte innlegg

Du er ikke bedre enn religiøse når det gjelder bevis mot din tro, du vet det? Har du først bestemt deg for noe, så er det det som er sannheten.

 

Hvis du vil opprettholde troen på at WTC-konspirasjonen finnes, ikke sjekk denne linken (en video starter å spille automatisk langt nede på siden, men hvis du scroller ned til den og ser den, bør du få en aha-opplevelse).

 

Hvis du ikke orker mengden av informasjon som ødelegger verdenssynet ditt på den forrige linken, sjekk denne lille siden. Det er nesten bare bilder, som godt forklarer hvorfor stålbjelkene så ut som de gjorde.

 

Redigert: Skrivefeil.

Endret av atrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ingen ekspert på film og video og har alltid tenkt at vi har landet på månen. Men etter at en på jobben min viste meg et klipp fra noen av månelandingene ble jeg fort litt mindre overbevist. Det er spesielt to korte scener fra klippene som selv jeg kan se ikke henger helt på grep.

 

1:42 frem til 1:56

02:06 frem til 02:30

 

 

Kan det tenkes at NASA landet på månen i 1969 og så fikk bevilget store summer med penger som ble sneket unna? At de i etterkant laget "falske" månelandinger for å snike unna med pengene de fikk?

 

Har lagt til linken nå..

 

Jeg er enig i at klippene er "falske"

 

Regner med du også bruker hermetegn pga. du mener at de faktisk er ekte :)

 

For meg er det ingen tvil selv om den var litt rar den ene bevegelsen. Men så er det tross alt i en romdrakt på månen med 1/6 tyngdekraft, dårlig kamera og han fikk hjelp av en annen astronaut.

Lenke til kommentar

Min erfaring fra 1/6-tyngdekraftsinnretningen jeg prøvde er at det skal uhyre lite kraft til for å bevege seg. Det man blir sliten av under slike forhold er å begrense hvor mye du tar i samtidig som du hele tiden må passe på at du holder deg rett opp og ned. Hvis astronauten som hjelper han på bakken hadde gitt han et lite dytt oppover ville det vært nok til å vippe han på beina, noe som også ville fått det til å se ut som han henger i en wire. Husk at astronautene kun veide litt over 30 kg på månen, noe som ikke akkurat er tungt å dytte på.

Lenke til kommentar

Romdraktene de hadde den gangen med den digre ryggpakningen veide ganske mye. På Jorda kunne de knapt stå oppreist i den. Så selv på månen ville en astronaut hatt problemer med å reise seg hvis han falt. Hvis begge astronautene falt samtidig ville det faktisk vært full krise. NASA-ledelsen på bakken likte derfor dårlig når astronauter i ganske korte tilfeller hoppet rundt på månen og regelrett lekte seg, f.eks prøvde å spille fotball med månestein.

 

I de siste årene har NASA utviklet en ny mye lettere og smidigere romdrakt.

Lenke til kommentar

En astronaut på månen veide mellom 35-40 kg med alt av påpakning. Men, som SeaLion sier var mye mesteparten av tyngden i ryggpakken der de hadde alt fra oksygen til kjøling og radioutstyr. Charlie Duke var den som var nærmest en ulykke da han prøvde å sette rekord i høydehopp. Som sagt er mesteparten av vekten i ryggpakken og da han tok sats begynte han, i tillegg til å hoppe høyt, å tippe bakover. Hadde ikke John Young vært der ville det blitt katastrofe. Allikevel ville det ikke vært noe problem å vippe opp en astronaut på bakken for en annen astronaut som hjelper til.

Lenke til kommentar

Astronauten som står er ikke borti astronauten som ligger på bakken, utover at astronauten som ligger på bakken støtter seg på han som står. Vekten ligger på den ene foten, og når han reiser seg opp ville foten ha blitt presset i motsatt retning av der han dytter. Men det skjer ikke, foten presses i samme retning som han støtter seg til og graver opp sand. Jeg tror ikke det kan være filmet på månen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Så akkurat klippet om igjen og hvis du ser nøye etter ser du astronauten på bakken holder fast i astronauten som står sin høyre hånd, og han hjelper ham med å dra han opp. Du ser han tar hånden til astronauten og blir hjulpet opp. Etter å ha reist seg ser du han slipper hånden hans.

Lenke til kommentar

Jada, han støtter seg i den andre astronauten for å holde balansen, men det gjør ikke klippet et spor mer troverdig. Det er de samme fysiske lover som gjelder på månen som på jorden, bare med mindre tyngdekraft. Når han støtter seg på den andre astronauten skubber han ifra - likevel dyttes det benet han står på fremover.

 

Det er helt unaturlig hvis ikke du antar at han henger i en wire, da ser det riktig ut.

Lenke til kommentar
Jada, han støtter seg i den andre astronauten for å holde balansen, men det gjør ikke klippet et spor mer troverdig. Det er de samme fysiske lover som gjelder på månen som på jorden, bare med mindre tyngdekraft. Når han støtter seg på den andre astronauten skubber han ifra - likevel dyttes det benet han står på fremover.

 

Det er helt unaturlig hvis ikke du antar at han henger i en wire, da ser det riktig ut.

 

Det er ikke unaturlig i det heletatt. Se for deg at ditt tyngdepunkt er sånn omtrent midt i mageregionen. På en astronaut er dette omtrent det samme, men jeg kan tenke meg at det sitter litt høyere oppe, kanskje i brysthøyde. Da vi, når han i LUFTEN blir skubbet bakover i bryst/hodehøyde, beine automatisk gå fremover. Det blir det samme som å ha en skitenøkkel bundet fast i en tråd som gjør at den balanserer. Når du dunker i ene siden får den spinn, som gjør at den ene delen går bakover og andre delen fremover.

 

Altså, du har helt rett, fysikkens lover gjelder selvsagt også på månen, selv om det her er lavere tyngdekraft, men det er et argument som støtter videoens kredibilitet, ikke minsker den.

 

EDIT: Bare så det er sagt, vi vil ha skeptikere som ikke tror på at vi har vært på månen helt til månen er et reisemål for private turister.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Jada, han støtter seg i den andre astronauten for å holde balansen, men det gjør ikke klippet et spor mer troverdig. Det er de samme fysiske lover som gjelder på månen som på jorden, bare med mindre tyngdekraft. Når han støtter seg på den andre astronauten skubber han ifra - likevel dyttes det benet han står på fremover.

 

Det er helt unaturlig hvis ikke du antar at han henger i en wire, da ser det riktig ut.

 

Jeg ser absolutt ikke noe unaturlig ved måten astronauten reiser seg opp. Og der brukte jeg samme argument som du bruker for at månelandingene aldri skjedde. Du henger deg opp i en liten detalj som er langt i fra et soleklart "bevis". Les linkene på Bad Astronomy, se det store bildet og tenk om igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har også kikket på disse youtube filmene om månelandingene, og jeg må si at jeg ikke er overbevist lenger. Selv om NASA syselsatte 300 000 folk i Apollo programmet, tror ikke jeg at de 300 000 folkene satte i et møte og diskuterte hvordan de skal lure resten av verden.. De fleste innenfor NASA ble lurt med i såfall, og Armstrong og vennene hans var egentlig bare på en visitt litt ute i rommet...

 

Når denne raketten landet, burde den vel ha blåst bort litt månestøv? hvorfor er det da ikke noe månestøv på føttene til raketten?

 

En annen ting jeg kikket på er de klippene de har brukt om igjen flere banger, men beskrevet som forskjellige steder på månen. En gang ser du raketten står der, dagen etter har de reist bort til en annen plass, men eneste forskjellen på de to stedene er at romraketten ikke er der lenger...

 

Og for å si det sånn, hvis amerikanerene faktisk faket denne landingen, så er det det smarteste de noen gang har gjort..

Lenke til kommentar
Jeg har også kikket på disse youtube filmene om månelandingene, og jeg må si at jeg ikke er overbevist lenger. Selv om NASA syselsatte 300 000 folk i Apollo programmet, tror ikke jeg at de 300 000 folkene satte i et møte og diskuterte hvordan de skal lure resten av verden.. De fleste innenfor NASA ble lurt med i såfall, og Armstrong og vennene hans var egentlig bare på en visitt litt ute i rommet...

 

Når denne raketten landet, burde den vel ha blåst bort litt månestøv? hvorfor er det da ikke noe månestøv på føttene til raketten?

 

En annen ting jeg kikket på er de klippene de har brukt om igjen flere banger, men beskrevet som forskjellige steder på månen. En gang ser du raketten står der, dagen etter har de reist bort til en annen plass, men eneste forskjellen på de to stedene er at romraketten ikke er der lenger...

 

Og for å si det sånn, hvis amerikanerene faktisk faket denne landingen, så er det det smarteste de noen gang har gjort..

 

Mm, men litt av poenget er også at det på ingen måte ville vært umulig eller "for vanskelig" å fake det. Hvis de ønsket å fake en, flere eller alle månelandinger så ville de hatt midler og motiv til det.

Folk flest tror det de ser på tv uansett, det er vanvittig hva du kan få andre til å tro bare du sier du leste det i avisen eller så det på nyhetene.

Er alltid mange som gjennomskuer dette, men troverdigheten deres overstiger aldri troverdigheten til TV'en. Antagelsen er omtrent som dette "hvis han snakker sant burde det være han som var på TV".

 

Trond, For meg og er de klippene helt tydelig falske, om de ekte klippene er annerledes kan en kanskje finne ut av - det ble gjort ganske mange månelandinger.

 

Evilfish, Det hadde vært en genial måte å stjele penger fra skattebetalerene på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...