Gå til innhold

Månelandingen - er akkurat dette klippet ekte?


Anbefalte innlegg

Jeg er ingen ekspert på film og video og har alltid tenkt at vi har landet på månen. Men etter at en på jobben min viste meg et klipp fra noen av månelandingene ble jeg fort litt mindre overbevist. Det er spesielt en kort scene fra klippet som jeg stusser litt på.

 

00:16 - Virker som det er litt ugler i mosen..

 

 

Kan det tenkes at NASA landet på månen i 1969 og så fikk bevilget store summer med penger som ble sneket unna? At de i etterkant laget "falske" månelandinger for å snike unna med pengene de fikk?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fake...

 

her ser du noe som er ekte: http://www.youtube.com/watch?v=wOLa6BOFu3A...feature=related

 

edit: hvis NASA skulle lure en hel verden, tror du ikke de ville gjort det litt bedre enn dette?

f.eks når han faller så er det jo helt tydelig at han ikke kommer opp på egen hånd, tror nasa ville spillt inn dette et par ganger til hvis dette faktisk var en konspirasjon fra NASA.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
NASA er alt for stort til å ikke lekke informasjon, viss månelandingen hadde vært en løgn.

 

Det trodde jeg og, men det er jo bare noe vi antar..

Se filmen og døm selv.

 

Uansett så lekkes det faktisk mye informasjon og vitneutsagn - bare ikke til massemediene som ikke ønsker å sende det.

 

 

Aklla, Vel, jeg vil mene det er mer enn godt nok til å lure en hel verden (de fleste tror ikke det er noe lureri). Jeg er ikke den eneste som ble lurt, men de hadde nok ikke regnet med internett og YouTube på den tiden.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Apollo-programmet sysselsatte på det meste over 300 000 arbeidere. Det ville vært umulig å holde en slik hemmelighet tett. Har du forresten lest alle sidene som motbeviser disse konspirasjonsteoriene?? De metallstykkene som stikker opp fra ryggsekken til astronautene er faktisk en radioantenne som sendte alt de sa av tale videre til månelanderen som igjen sendte det videre til jorden. Det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar

Les Apollo Moon Landing hoax theories.

 

Astronautene fra Apollo 11, 14 og 15 plasserte "speil" (retroreflektorer) på tre forskjellige steder på månen. (Kilde)

Har du et greit teleskop og en kurant laser til formålet, kan du finne disse tre retroreflektorene selv. De står for langt unna hverandre til at de kunne blitt plassert der av én enkelt månelanding som du insinuerer.

 

Skyt meg for bare å bruke Wikipedia som kilde her, men det er rett og slett for mye bevis for månelandingene til at de skulle kunne være løgn.

Lenke til kommentar

Ja, det ser merkelig ut. La oss si at filmen ble filmet her på jorden. Tror du virkelig at klipp som ville motbevist månelandingen ville blitt sluppet ut til folket?

En mann i dress med pent trimmet skjegg og datamaskiner og bokhyller i bakgrunnen er et godt kjent og billig triks for å vinne kredibilitet. Ikke la deg lure.

Lenke til kommentar
Ja, det ser merkelig ut. La oss si at filmen ble filmet her på jorden. Tror du virkelig at klipp som ville motbevist månelandingen ville blitt sluppet ut til folket?

 

Hvis du spør om jeg tror det vil bli sendt på TV, så er svaret nei. Men Youtube var det neppe noen som tenkte på den gangen.

 

Og man vinner kredibilitet på pene klær og bokhyller, men dette er ikke noe som den ene siden av saken har enerett eller monopol på. En annen måte å selge en løgn på er å fortelle den med autoritet og så bytte tema til noe følsomt etterpå, brukes veldig mye.. Se f.eks. på filmen Inconvenient Truth, hvor Al Gore står i dress og prater om forskning mens det med jevne mellomrom avbrytes for å fortelle om venninen som døde, sønnen som ble påkjørt og lignende.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at klippet aldri ville funnet veien ut av studio om det ville kunne bevise at månelandingen(e) egentlig bare er oppspinn.

 

Om Al Gore bruker triks, rettferdiggjør det at andre bruker triks? Det fungerer ikke som argument som taler for konspirasjonsluringenes sak.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at klippet aldri ville funnet veien ut av studio om det ville kunne bevise at månelandingen(e) egentlig bare er oppspinn.

 

Men det blir jo noe du må anta..

Jeg tror ikke disse klippene var ment å lure alle, det gjør ingenting at mange gjennomskuer det sålenge flertallet ikke gjør det. Dette ble også sluppet før internett sin tid såvidt jeg vet - så her har noen gått på en solid smell. Jeg ville nok aldri ha sett det hadde det ikke ligget på nettet.

 

Du ser uansett at klippet er falskt, jeg tror ikke på historien om at astronauten dytter seg opp med armen og pga lite tyngdekraft så ser det litt unaturlig ut..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

De hadde kanskje ikke internett, men de hadde Freedom of Information Act. Det vil si at alle som ville kunne sende en forespørsel om å få utdelt filmklipp fra månelandingene og NASA plikter å sende ut det som blir forespurt. Så derfor er det ikke et argument at ingen ville se det bortsett fra akkurat da det ble sendt.

 

At du ikke ser forskjell på en wire og en antenne og derfor må det være falskt er et merkelig argument. Det blir det samme som at jeg skulle sagt at jeg ikke ser forskjellen på en romferge og en 737 og derfor må romfergen være falsk.

 

Når det gjelder astronauten som falt over ende. Hvis han ble trukket opp av en wire, som i følge det andre klippet er montert øverst på ryggsekken, hvorfor blir han ikke vippet rundt som om trekket kommer fra ryggen? Hvis wiren var festet slik så ville hoppene til astronautene sett annerledes ut også. De ville hatt en mye mer fremoverbøyd holdning, spesielt under hopp. Har du forresten opplevd 1/6 tyngdekraft? Jeg fikk prøve en simulator som brukte nettopp en wire og det er utrolig vanskelig å flytte seg. Det er rett og slett så lite som skal til for å sprette av gårde. hvis en astronaut falt ned ville det kun trenges en bitte liten dytt for å nesten sprette opp igjen. Så bare fordi du synes det ser rart ut betyr ikke dermed at det er falskt.

 

Hvis du noen gang hadde møtt astronauter og annet personell fra Apollo ville du blitt helt overbevist om at dette ikke var forfalsket. Bare måten de snakker og forteller om hver lille detalj burde være nok til å overbevise oss alle. Vi har 12 øyenvitner som faktisk var der, samt flere tusen amatørastronomer som fulgte fartøyene på vei til månen gjennom teleskoper, radioamatører som fulgte kommunikasjonen ved å rette antennene sine mot der fartøyene befant seg til en hver tid osv osv.

Lenke til kommentar

kimmern123, Noen ekspert er jeg ikke, men enhver kan se at mannen som filmes rundt 2:15 og reiser seg opp faktisk henger i en wire. Dette overrasket meg veldig, jeg måtte se det om igjen flere ganger. Men jeg ser jo det jeg ser, det er ikke akkurat innbilning når du kan spole tilbake og se det på nytt.

Lenke til kommentar
Pycno, du henger deg opp i en liten detalj som ser rar ut. Zoom ut! Det blir for dumt å tro på denne hoaxen basert på 2:14 i et Youtube-klipp.

 

For meg er det der helt klart forfalskning, jeg må bare finne ut om filmen er fra en faktisk Apollo-ferd eller for eksempel en James Bond film.

 

Blir litt off-topic, men det blir omtrent som med dette bildet nedenfor hvor du faktisk ser at stålet er både kuttet og smeltet for så å størkne igjen. Det begynner å ringe en liten bjelle, og plutselig så hørtes ikke de offisielle forklaringene like troverdige ut lenger.

demolition_worker_ex_071207_2037.jpg343155.jpg

thermite_thermate_explosives_wtc_911.jpg

 

 

Det er grenser for hva jeg klarer å tro på, en mann som dingler på den måten gjør det på grunn av en wire og ikke mangel på tyngdekraft. Stålbjelker blir ikke kuttet vinkelrett eller diagonalt med størknet (tidligere smeltet) stål rennende uten videre. Det er ikke så mange mulige forklaringer til disse tingene..

 

Hvis noen hadde ønsket å skjule dette så er det beste de kan gjøre å oversvømme oss med konspirasjonsteorier som er lette å finne en forklaring til, slik at et så lite antall som mulig finner overbevisende dokumentasjon. Jeg har arbeidet med dette og vet at dette er noe som både brukes og virker, det er ikke lite som er allmenn akseptert kunnskap men likevel helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...