Gå til innhold

Hva er en bakoverkompatibel?

bkf_94

Anbefalte innlegg

ser etter en PS3 og da ser jeg på mange 40GB at det ikke er bakoverkompatibel, hva er det? og hva gjør den? er den på 60 GB'ene og hvor finner jeg en PS3 med 60GB har lett overalt :p

Takker til de som tar seg tid til å svare :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakoverkompitabel betyr at den er kompitabel med tidligere versjoner av et produkt.

Når det gjelder PS3 og "bakoverkompabilitet" betyr det at man kan spille PSone og PS2-spill på PS3'en dersom den er bakoverkompitabel.

Med RAM betyr det at en rask rambrikke kan fungere på et tregere system ved at den sakker ned sin egen hastighet. osv.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Bakoverkompatibel vil si at den kan spille av tidligere versjoner, i dette tilfellet vil det si at man kan spille ps2 spill på den. Det kan man ikke på 40 gb.

Edit: Jaja, Melkekartong svarte raskere og mer utfyllende gitt :p

Endret av mks1001
Lenke til kommentar

Dette blir off-topic, men så lenge det bidrar til å øke postcounten din ved å lage enda flere meningsløse poster i denne tråden:

Det meste av RAM er bakoverkompatibelt. "Bakoverkompatibel" er ikke et uttrykk som kun brukes til Playstation, men også maskinvare og andre produkter. Derfor tok jeg med ram slik at når trådstarter ser ordet "bakoverkompatibel" i en annen situasjon så har h*n hele TO eksempler å huske tilbake til! aiaiai!

Lenke til kommentar

Ah, vel du kunne nevnt det ;) Er ikke åpenbart da DDR2 ikke er bakoverkompatibelt med DDR1. Postene mine er vel like nødvendig som påstanden din som antyder at jeg skulle bry meg om postcount. Men nok tull fra meg.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...