Zirus Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Lurer på om dette usb kortet fra odin, kan kobles til coax som bruker N-han til RP-SMA-hun plugger? Synes det står dårlig forklart om hvilken type inngang det er. Har tenkt å bruke en biquad som antenne. LINK: http://www.odinteknologi.no/wifi.html obs. les den Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Lurer på om dette usb kortet fra odin, kan kobles til coax som bruker N-han til RP-SMA-hunplugger? Synes det står dårlig forklart om hvilken type inngang det er. Har tenkt å bruke en biquad som antenne. Du trenger RP-SMA Hann. http://www.lextec.com/images/lx_sma-rp_sma_lg.jpg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kjempebra moral å bruke et nettverksadapter som 'hacker' seg innpå første og beste ledige WLAN... Lenke til kommentar
Zirus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Ok, men er ikke dette en ganske uvanlig plugg iforhold til sistnevnt? Noen som er kjent med Odins produkter? Lenke til kommentar
Zirus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Hvem har snakket om å hacke? Har du noe bevis for tiltalen? Jeg ønsker bare å å få bedre rekkevidde på hytta. Slike useriøse innlegg kan du spare meg for. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 trenger uansett ikke gjøre så veldig mye "hacking" for å koble seg på et åpent nett... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg leser bare i omtalen av kortet at det er beregnet på å koble seg på sterkeste ukrypterte nettverk etterhvert som de dukker opp. Det er jo en ganske spesiell tilnærming til å koble seg opp mot sitt eget nett? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Men det har også mulighet for ekstern antenne, og det er faktisk vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvem har snakket om å hacke? Har du noe bevis for tiltalen? Jeg ønsker bare å å få bedre rekkevidde på hytta. Slike useriøse innlegg kan du spare meg for. Beklager hvis jeg var for forutinntatt. Du finner forresten et tilsvarende produkt rimeligere her. Det bruker også RP-SMA som er standard på de fleste trådløsnett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Når man snakker om RP-SMA så må man huske at female plugg har pinne ut mens male har hull. Dette betyr at man må tenke omvendt av hva man bruker på plugger som ikke er RP. Endret 11. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Zirus Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Så hvis endestykket på min coax er RP-Sma-hun vil den passe? Eller må jeg kjøpe en overgang? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Som jeg forklarte lenger opp, du trenger RP-SMA hann. Lenke til kommentar
Zirus Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Men hvor får jeg tak i en coax som passer til en N-plugg også som har Sma-hann ende stykke? Har lett litt rundt men finner ikke noen prdoukter. Er det noen som vet om noen forhandlere? NB helst norske. Lenke til kommentar
Zirus Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Har som tidligere nevnt en coax som har sma-hun som endestykke. Er det mulig å kjøpe en overgang fra Sma-hun til Sma-han? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Du skal ikke ha SMA-Hann, du skal ha RP-SMA hann. Forøvrig har wlansupply.no noen overganger inne. http://wlansupply.no/index.asp?page=info&VareID=241 Er og forresten rimelig sikker på at http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302661 er egentlig N-Male til RP-SMA male, bare det at komplett ikke aner forskjellen. Endret 13. mars 2008 av kpolberg Lenke til kommentar
Zirus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Tror du har et poeng der ja. Det var i sommer jeg kjøpte den coaxen du fant på komplett. Synes å huske at den ikke hadde tupp bare et hull. Det betyr vell at det er Rp-sma han... takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå