Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort, max budsjett 2500kr

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!^^

Jeg holder på å bygge en pc, og har så og si valgt de fleste komponenter, men sliter med valg av skjermkort, tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg med dette.

Maks budsjett er på rundt 2500kr

Nyttig info: Jeg kommer til å bruke dataen mye til diverse Adobe-programmer (Flash, Photoshop og Dreamweaver), og en del med 3D-max (hadde vært greit hvis skjermkortet kunne redusere tida på rendering, eller er det prossesoren som gjør det? :p )

Jeg har foreløpig valgt følgende skjerm: https://prisguiden.no/product.php?productId=81257

Jeg har bestemt meg for å ha fire-kjernes prosessor.

Jeg har ikke bestemt meg hvor mye ram jeg ønsker å skaffe (antagelig fra 2g og til 4g)

Jeg kommer til å spille på fritida, men det er ikke første prioritet.

Jeg er ny på hardware.no, og håper jeg har fulgt reglene angående emne skrivings regler.

Takk for fremtidlige svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du driver MYE med 3D Studio Max så kan du glemme Radeon og GeForce korta, du må også sannsynligvis booste budsjettet ditt kraftig, gutta du skal titte på heter Quadro og FireGL.

Disse koster ekstra fordi de bruker andre komponenter av høyere kvalitet enn de som sitter på spill korta sånn som GeForce og Radeon.

Det er disse kortene som gir en reell boost i 3D Studio Max, hvordan de er på video avspilling aner jeg ikke men om du kjøper la oss si Quadro varianten av GeForce 8800 serien så skal de i teorien klare HD siden det er samme brikken som brukes i Quadro og GeForce produksjon, men Quadro sine akselerasjons muligheter blir slått av på GeForce kort og billigere komponenter blir brukt.

Har vært snakk om å få de påskrudd på Guru3D sitt RivaTuner forum men de får ALDRI ett fullverdig Quadro kort ut av ett GeForce kort.

Om spilling tar en større del av kravene dine så kan du hoppe på ett GeForce eller Radeon kort og da står kampen mellom Radeon 3870 series X2 eller vanlig 3870 eller ett GeForce i 8800 serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...