kristom Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Heisann! Har montert en lilliput touchscreen på PC-en min, men for vert "touch" jeg tar, piper det i maskina og høyttalerne! Hva er grunnen til det? Hvordan får jeg det til å slutte? Endret 11. mars 2008 av kristom Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvilken tilkobling har den? Virker unektelig som en jordingsfeil om det piper ved berøring. Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Heisann! Har montert en lilliput touchscreen på PC-en min, men for vert "touch" jeg tar, piper det i maskina og høyttalerne! Hva er grunnen til det? Hvordan får jeg det til å slutte? Er vel sånn det skal være? Trekk ut/ koble fra ldledningen såå fikser det seg vel? Min erfaring med slike touch skjermer er at de skal pipe ved trykk, kan vel kobles fra under egenskaper på skjermen? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vel det er jo godt mulig at skjermne er designet for å pipe ved berøring da. Når du bruekr det i en bil eller lignende udner "lite ideelle forhold" så kan det jo nemmelig være veldig praktisk å nettop høre at du faktisk har fått registrert et trykk på skjermen (av samme grunner osm at mobiler også også gir en svakt pip ved hvert tastetrykk). Men, i så tilfelel kan du sikkert enten koble ut lyden rent fysisk eller velge det av i en setting på skjermen om du har en meny på den et sted (eller enda enklere, et volumhjul eller noe sånt på siden av skjermen som du kan skru helt ned). Men om det er et "normalt" pip, eller noe som høres ut som en feil, og om det kommer fra PCen eller fra skjermen blir jo avgjørende for å diagnosere problemet - så begynn med å forklare oss detaljene rundt det. -Stigma Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Check it out^^ Lenke til kommentar
oelbox Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Check it out^^ Hadde vel kansje ikke så mye med saken å gjøre, siden det er snakk om piping når han benytter touch-screen. Til op: det er en setting under driveren som styrer om den skal lage lyd eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå