Gå til innhold

Tur til skisenter. Muntlig (bindende) påmelding. Hvilke rettigheter?

Anbefalte innlegg

Hvilke rettigheter har man hvis man har meldt seg på en skitur med skole. Vi har ikke fått noe skriftlig, Bare fått beskjed om at jeg ikke får lov til å kjøre selv pga at det da ikke ville bli tur pga prisen for resten. og at prisen ville havne på 300kr. Dagen etter fikk vi beskjed om at det var noe frafall, pga at det bare var midlertidig påmelding, og at det kom ny påmelding. Denne var kun muntlig og bindende. Skreiv ned hvem som skulle være med på lapp. Deretter fikk vi beskjed om at prisen ville øke til 340kr. Det er nok til at jeg selv ikke har råd til turen, men derimot får råd hvis jeg selv kjører og har med meg 2 personer i bilen som betaler litt for seg (mindre enn for bussturen).

Hvilke rettigheter har jeg i denne saken. Kan jeg rett å slett nekte å bli med på bussturen?. Og kjøre selv, pga økende pris, og ingen skikkelig skriftlig påmelding?. Ingen form for skikkelig planlegging før avreise. Kun hastepåmelding et par dager før. Vil de da kunne kreve betaling fra meg i ettertid? Noe jeg ikke ville tro pga at det ikke er noe form for skriftlig påmelding, med påmeldingsslipp eller noe.

I tillegg til dette har de lova nysnø og kuldegrader (i morra), noe det ikke blir, da det er meldt +2-4 grader i natt og i morra på toppen av skisenteret.

Kom også på noe annet. Jeg veit faktisk ikke engang når jeg skal møte opp. Alt har skjedd muntlig, og jeg tror folk kommer til å møte opp når skolen starter fordi ingen har fått skikkelig beskjed, Og etter hva jeg har skjønt drar bussen like før skolen starter elns. Så der er det enda et problem. Hvor den drar ifra er ganske fastsatt, men når, er det "ingen" som veit.

MVH Marius.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her hadde jeg "skulka", er du gammel nok til å kjøre, er du gammal nok til å ha 1 dag fravær og :) Problemet er at skolen ikke kan ta ansvar hvis du kjører selv, derfor må du offisielt skulke.

Jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har når jeg har meldt meg på?. Jeg meldte meg på, fikk beskjed om at prisen økte, så ville jeg melde meg av pga dårlig vær, og prisøkning. Kan de sende meg en regning på noe jeg ikke har vert med på?. Det er jo ganske mange "brudd" på forbrukerloven her, ikke noe form for rutinert arrangering. Jeg tror jeg får med meg 2 andre og kjører selv, og får heller ta konsekvensene av evt en regning på bussturen seinere. Antar at de ikke kan sende meg noe regning, da jeg ikke engang veit når jeg skal møte opp. (har finni det ut), Uansett, hvis jeg får fravær forklarer jeg for rådgiver på skolen hvordan forholdet er, og får mest sansynlig ikke fravær heller. Dette er ikke en "skole tur" det er en "fri-dag" som er avsatt til skitur, og de som ikke blir med på skitur, "må være på skolen". Tror nok de fleste av dem blir hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...